mag een persoon onder de 18 zonder begeleiding, een par dagen aan zee verblijven

Toegevoegd na 24 minuten:
We zouden dus een groep van 7 meisjes zijn tussen de 15 en de 17 die voor 4dagen 3 nachten naar het appartement van mijn ouders aan zee zouden gaan, mijn vraag is mag dit zonder begeleiding van een volwassenen want dit denken mijn ouders van niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Dat is afhankelijk van een aantal zaken:
a) hoe veel onder de 18?
b) zijn er redenen om begeleiding noodzakelijk te achten?
c) is de persoon in staat om voor zichzelf op te komen, en heeft deze verantwoordlijkheidsgevoel?
d) is het onderkomen goed verzorgd? (ondergebracht bij gastgezin o.i.d)

Als het antwoord op deze vragen er toe leidt dat het iemand is van bijna 18 die op verantwoorde wijze een paar dagen ergens gaat logeren, dan kan het wel. En alle andere antwoorden op deze 4 vragen kunnen leiden tot 'misschien' of 'nee'.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel we zouden met een stuk of 7 meisjes zijn waaronder 1, 17 jaar is en der rest 16 of nog 1 moeten worden.
We zijn een groep verantwoordelijke meisjes en zouden verblijven in het appartement van mijn ouders. Maar mijn ouders zeggen dat dit bij wet verboden is omdat er geen 18 jarige is klopt dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je toestemming hebt van je ouders dan mag t volgens mij gewoon
Als je alleen al kijk hoeveel busladingen minderjarigen naar Salou, Lloret en Blanes gaan dan zie ik het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is geen probleem dat mag natuurlijk ik denk dat je ouders zelf wel kunnen beoordelen of je ook in staat bent om alleen een paar dagen in het appartement te verblijven en de verantwoording aan kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan. Als het appartement op terrein staat van een eigenaar (bijv. van appartementencomplex) dan kan het maar zo zijn dat er regels gelden. Dat kun je dus even navragen aan je ouders. Mocht je gaan reizen met vliegtuig of bus (eurolines, reisorganisaties) dan kan het zijn dat de ouders een verklaring moeten in vullen.