Wie weet er mooie berg/wandelroutes in Wallis die geschikt zijn voor kinderwagens?

Wij gaan volgende week op vakantie naar het plaatsje Susten/Leuk in het Zwitserse kanton Wallis. Onze kids zijn ruim 1,5 en 4 jaar oud. Nu weet ik wel dat je dan geen enorme tochten door de bergen kunt maken, maar ik hoop dat iemand toch 1 of meerdere leuke routes kent die geschikt zijn voor een buggy.
Ook andere tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

32 jaar kom ik al in Susten/Leuk (Agarn, camping Torrent naast de aangrenzende camping Gemmi) wandelen door het dal zal geen probleem opleveren, alleen Leuk en Leukerstad is al een hoogteverschil waar je U tegen zegt. Wat een hele mooie route is is de oude route bij de zogenaamde "duivelsbrug" Let wel, het is zéér belangrijk een zonnebrand créme met zeer hoge factor mee te nemen voor de kleintjes. Op bijgevoegde link "bron vermelding" kunt u speciaal voor kinderen de wandelroutes bekijken. Zelf ben ik mountainbiker en "gestoord genoeg" om voor 1 weekend even de 975 km (afhankelijk of je de autoverlad Kandersteg/Gopenstein neemt, wat vanaf de veluwe 100km dan 875 km wordt en een zeer mooie weg er naar toe is) Qua tijd is het iets tijdswinst (half uur ofzo) en indien gij gebruikt maakt van een TomTom.... ZET DE FLITSWAARSCHUWING UIT, 780 Frank kost dat als ze je betrappen... Wat zéker leuk is indien u mobiel bent is om de Murmeldieren (zo heten ze in het NL) te bezoeken, er is rond Leuk/Susten niet bijzonder extra te beleven dan een heerlijk klimaat en wonderschone natuur... Hobbyland is in Sierre, een 100 keer kleinere versie van de efteling en de prijs niet waard. Wat voor de kids ook leuk is denk ik: Lac Souterrain wat zo'n 10 km van Susten ligt ongeveer. Dat zijn de dingeng die ik als "Wallis freak" kan aanbevelen wat ook voor kinderen geschikt is.... eventuele aanvullende info of vragen? Altijd goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Superbedankt voor je info, dikke +
Een mountainbikefreak die ff heen en weer rijdt in een weekend? Dan ben je een echte!!
Ik ga onmiddellijk sites in je bronnen aanklikken om verder te neuzen.
Kan je me misschien vertellen wat de verschillen zijn tussen SaasFee en Zermatt (behalve het verplichte treintje naar Zermatt)? Het gaat bij beide plaatsen toch om het (uit)zicht op de Matterhorn of ontgaat mij nu iets essentieels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje laat, maar je hebt absoluut t beste antwoord gegeven. Onze vakantie was super, ook voor de kids. We gaan zeker nog eens terug!

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of je naar een hotel of pension gaat, lijkt mij het makkelijkste om het daar aan de receptie te vragen of bij de tourist informatie/