Wat is in het Frans het verschil tussen bon en bien en wanneer gebruik je welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Het beste antwoord

'Bon' is een bijvoegelijk naamwoord en wordt dus bij een zelfstandig naamwoord gezet. Het voegt er dus iets aan toe, het zegt er iets over.
Un bon livre, une bonne femme, de bonnes chaises etc.

'Bien'is een bijwoord. Dit staat bij een werkwoord en is onveranderlijk.
il parle bien, c'est bien joli, c'est extrêmement bien.
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Dat maakt toch niets uit. Het bijwoord hoort tenslotte bij het werkwoord. Les gateaux sont bons, ils sont très bons. het zegt iets over hoe ze zijn in dit geval.

Andere antwoorden (1)

Bon is een bijvoeglijk nw. En bien is een bijwoord.