krijg je op schiphol nog paspoortcontrole naar een ander europees land?(shennenland)(italie) of kun je met een ticket gewoon doorlopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je kunt met je ticket gewoon doorlopen inderdaad. Toch zul je je moeten identificeren zodat de vliegmaatschappij kan controleren dat jij ook degene bent die op de ticket genoemd staat. Daarnaast geldt er in NL een identificatieplicht waardoor je sowieso altijd een ID-kaart of paspoort bij je moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 jaar geleden voldeed mijn verblijfsvergunning om te laten zien wie ik was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, verblijfsvergunning is voldoende. Maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wat ik op internet zelf vond kwam dit antwoord het beste overeen.

Andere antwoorden (2)

Altijd is er een paspoortcontrole
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net op de schipholsite dat je gewoon kan doorlopen met je ticket en geen controle is.
Beetje vreemd dan?
ronron1212
12 jaar geleden
Daar is een elektronische paspoortcontrole
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Standaard ga je door de paspoortcontrole, maar als je er speciaal op staat, hoef je je paspoort inderdaad niet te laten zien als je een ticket hebt naar één van de Schengenlanden. In de praktijk maakt vrijwel niemand daar gebruik van. Het paspoort laten zien is een kleine moeite, en het weigeren trekt de aandacht nogal. En tja, dan zou je wel eens toevallig in de 'steekproef' voor een extra gedegen controle kunnen vallen.
op schiphol is altijd een pasport control
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een schoonmaakkarretje zeker.
Op de schipholsite staat dat je binnen het schengengebied met je ticket kan doorlopen en dat je niet wordt gecontroleerd, had ook wat onderzoek gedaan.
Maar wel vriendelijk bedankt voor het antwoord.