Hoe kom je het beste Cambodja binnen: een visa regelen via internet of aan de grens kopen (schijnt niet te worden aangeraden)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Er wordt aangeraden het inderdaad online te regelen:

Citaat:

Je kan je visum van Cambodia heel gemakkelijk online regelen en betalen (via paypall, met creditcard lukte bij ons niet) op volgende website:

http://evisa.mfaic.gov.kh/e-visa/vindex.aspx

25 dollar per visum, en je krijgt een bevestigingsmail reeds de volgende dag. Snel en efficient :). Gewoon afprinten en inplakken in je paspoort.
Geen enkel probleem aan de grens.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Al heb ik geen ervaring met Cambodja, is het wél zo, dat je niet ingecheckt zult worden als je niet over de juiste reispapieren beschikt. Als je nl. bij binnenkomst in een land door de immigratiedienst geweigerd wordt, moet de binnenbrengende airline een boete betalen én je weer terugbrengen, dus ze kijken héél goed uit als je incheckt. (iedere incheck-persoon heeft een eigen code, dus je wordt direkt getraceerd als je iemand met onvolledige papieren hebt geaccepteerd)
Dus doe jezelf een groot plezier, en regel het vantevoren!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is gewoon online regelen. IN Cambodja is het ook zeker te regelen alleen kan je dan ineens te maken krijgen met "enorme" bedragen. Je kan immers geen kant meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met het vliegtuig gaat dan zou ik het van te voren regelen. Je reisdatum staat toch al vast, en het scheelt wellicht wat tijd bij het binnenkomen van het land.

Als je 'over land' gaat zou ik het ter plaatse regelen. Ik ben via de Mekong delta van Vietnam naar Cambodja gereisd, geen enkel probleem om ter plekke je visum te regelen. Op deze manier hou je meer speling in je data.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vorig jaar via Thailand (over land) Cambodja binnen gekomen. wij hadden een E-visa via de site die hier boven ook al genoemd is. Ik kan het je echt aanbevelen, het scheelt een hoop gedoe aan de grens.

laat je verder geen geld afhandig maken door de ambetenaren die ook een centje willen bijverdienen.
als je met de e visa reist hoef je verder niks bij te betalen.

verder staan er aan de grens allemaal luitjes die met een smoes geld aan je willen verdienen. blik op oneindig en gewoon doorlopen niet geloven wat ze zeggen, dan is er niets aan de hand. maar als je met het vliegruig cambodja binnen gaat merk je hier vrijwel niets van.
ik heb me laten vertellen dat er op het vliegveld een speciale e visa incheck balie is, zodat je met een beetje geluk niet zo lang hoeft te wachten. maar dit weet ik niet uit eigen ervaring.

let er wel op dat de e visa geldig is voor de grens waar je Cambodja binnengaat. hij is niet geldig voor elke grens!
maar de grensen die de meeste toeristen gebruiken kun je gewoon met e-visa binnen gaan. maar dit staat allemaal op de site vermeld.

als je nog meer vragen hebt...stel ze gerust!