Wie kent er een leuke plaats / camping in Nederland waar je ook kan kitesurfen?

Mijn vriend en ik willen eind juli voor twee weken gaan kamperen in Nederland. De bedoeling is om wat te kunnen kitesurfen. Omdat dit niet de meest windzekere periode is willen we ook wat alternatieven achter de hand hebben (gezellig centrumpje of terrasjes, beetje natuur, wat bezienswaardigheden...) Meestal gaan we naar Renesse of Scharendijke. Zoiets is dus ideaal. Maar nu willen we eens een nieuwe plaats leren kennen. Weet iemand misschien een leuk alternatief? En een leuke camping? Of goedkoop vakantiehuisje/ bungalowtje? Elke tip is welkom! Het mag eender waar aan de Nederlands kust zijn... (wel geen zuip of jeugdcamping)

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt al voor de antwoorden. Heb nu gelezen over "aquaresort it soal", een camping in Workum (aan het IJsselmeer). Iemand ervaring met de omgeving of camping?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Als eens aan het Veluwemeer gedacht ? Mooie omgeving, gezellige stadjes in de buurt ...
12 jaar geleden
Noordwijk is misschien een idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Ouddorp kun je net over de brouwersdam ook kitesurfen. Er zijn zát campings/bungalowparken in de buurt. Het ligt er maar net aan wat je zoekt. Het centrum(pje) van Ouddorp is ook heel gezellig. Je kunt er in de omgeving ook prima uitgaan (Renesse is ook wel redelijk in de buurt trouwens).
Kijk anders even op de site van de VVV Ouddorp...
Als je even naar de info en foto's kijkt op onderstaande site, krijg je er vast en zeker zin in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Levita;

Op het IJmuider strand zijn grote gedeeltes gereserveerd voor kitesufers en blowkarters. Ook zijn er de nodige faciliteiten om te overnachten; een camping, hotels of strandhuisjes. Daarbij de nodige strandtenten en restaurantjes en absoluut geen jeugd- of zuipcultuur.