Wie kan me enkele leuke autoroutes in Noord-Midden Frankrijk aanraden?

Mijn ouders vertrekken over enkele weken met de camper naar Frankrijk. Ze willen een mooie route rijden en net als voorgaande jaren hebben ze mij weer gevraagd een route samen te stellen.
Nu is het geen probleem om dit te doen voor Noorwegen, Zweden of Duitsland, maar Frankrijk ken ik helemaal niet, dus ben ik even op zoek naar hulp.

Waarschijnlijk beginnen ze met de Elzas-wijnroute. Maar daar zijn ze met 2 dagen wel mee klaar.

Wie heeft er verder tips voor leuke autoroutes?
Mijn ouders zijn dol op culinaire dingen, dus bezoeken aan walnootplantages, kaasmakerijen, wijngaarden zijn leuk.
Mijn vader is niet al te goed ter been meer, dus hele lange wandelstukken zijn helaas uitgesloten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Wij hebben zelf de Route Napoleon jaren terug eens gereden, dat is aan de oostkant van Frankrijk naar beneden. Ik begreep niet uit je vraag of je ouders nog verder dan het midden naar beneden zakken, vandaar dat ik toch met deze route kom. Meer info op de link

Toegevoegd na 1 minuut:
nog wat info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je.
Ja de bedoeling is af te zakken tot ongeveer Lyon.
Ik zal zeker deze route eens beter bekijken.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, moet je doen, echt de moeite waard ;-)
ik krijg er zo weer zin in :-)
dit is ook handig om te weten:
http://www.weginfrankrijk.nl/Verkeer.html de bison-futé is de groene route, ik kon hem alleen in het frans en engels vinden, de ned. link werkte niet http://www.bison-fute.equipement.gouv.fr/diri/Accueil.do?langue=en

Andere antwoorden (1)

route de soleil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is de snelweg, nu niet bepaald een mooie route -