hoeveel kost een kaartje via het kanaal tunnel naar londen?!

we twijfelen of we naar londen gaan, maar kun je gewoon met de trein door die tunnel heen of moet je je net als bij het vliegveld je een uur van te voren melden?! en kost het heel veel?! al vast bedankt. kun je er eigelijk ook met de auto in de tunnel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K

Antwoorden (5)

De kanaaltunnel is voor treinen en daar kan je dus niet met de auto in rijden, een kaartje kost 22 euro (retour). Een uur van te voren melden hoeft niet wat het is net als een gewone trein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm uit je bron blijkt dat de prijs PER AUTO is. Dus je kan met je auto door het kanaal weliswaar op een trein maar je gaat me je auto er doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het €22,- of 22 pond? En vanaf welk station naar welk station? ik begrijp niet goed wat er staat op die link..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per auto op de trein ja.
je auto gaat in de trein mee, handig en sneller dan je denkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
de prijs ligt volgens deze site tussen de 50 en 75 voor een personenauto, je betaald dan niet per persoon, dus je kunt met zijn 5en voor dezelfde prijs als 2en ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de trein door de tunnel is ongeveer 50 euro, ligt eraan op welke tijd je gaat en hoe ver van te voren je boekt. (en terug dus ook zo'n bedrag)

de rit gaat van brussel via stukje frankrijk naar londen.
voor dat stuk moet je van te voren reserveren.
de tijd staat dus vast en ook de plek waar je zit.

op brussel moet je 'inchecken' net als bij een vliegtuig.
dus half uur vantevoren je ticket geven, door de security check, en taxfree shoppen :)

om in brussel te komen mag je met elke willekeurige trein in nederland (dus ook fyra) op je ticket gratis naar brussel reizen (en weer terug..). dus die kosten maak je niet.

al met al duurt het echt wel meer dan een paar uurtjes zoals bij vliegen, dus neem wat te doen mee in de trein!

oh, en als je aankomt, ben je METEEN in het centrum van londen.. da's wel een voordeel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kost ongeveer € enkele reis en je moet inchecken
Meestal minimaal een halfuur van te voren
12 jaar geleden
Als je zonder auto reist, kun je het beste een ticket boeken voor de Eurostar. Deze trein start in Brussel en brengt je in minder dan 2 uur naar hartje Londen:

"Tickets voor Eurostar

Eurostar hanteert verschillende tarieven die aansluiten op ieder budget. De gunstigste prijzen krijgt u als u tijdig boekt. In België is dit vanaf € 88 retour per persoon en in Nederland vanaf € 99. Baby’s en kleuters reizen gratis op de schoot van volwassenen, er zijn speciale tarieven voor kinderen (4-11 jaar), jongeren (12-25 jaar) en senioren (60+). Boeken kan online via eurostar.com of bij uw erkend reisbureau, in België bovendien telefonisch (+32 (0)70 79 79 89, € 0,30 p.m.) of in een NMBS-station met internationale ticketverkoop en in Nederland, via eurostar.nl, telefonisch 0900 9296 (€ 0,35 p.m.) of in een NS-station met internationale ticketverkoop."
De treinreis van en naar elk Belgisch station kunt u bij uw Eurostarticket boeken voor een kleine meerprijs. De treinreis van en naar elk Nederlands station is zelfs inbegrepen als u een reis boekt vanuit Nederland.

http://www.visitlondon.com/nl/vervoer_en_informatie/de_reis_naar_londen/de-eurostar-en-de-eurotunnel

Wil je je auto meenemen op de trein, dan moet je naar Calais rijden, daar gaat je auto op de trein. Je zult gedurende de hele 35 minuten durende reis in je auto moeten blijven zitten.
Prijzen zijn er vanaf 30 Euro per auto enkele reis:

http://www.eurotunnel.com/uk/kanaal-tunnel/home/

http://www.aferry.nl/eurotunnel-veerboot.htm

Als je nog geen ervaring hebt met autorijden in engeland, ga dan even naar de hieronder genoemde pagina, hier krijg je meer informatie over het autorijden in Engeland.

http://www.visitlondon.com/nl/vervoer_en_informatie/de_reis_naar_londen/londen-met-de-auto-of-de-motor