Welke stad in Nederland is leuk om te bezoeken voor een 15jarige?

Ik wil graag met mijn vriendin met de trein een dagje weg. We weten alleen niet waarheen. Het mag niet te verweg zijn (We wonen in Gelderland), er moet wel iets leuks te doen zijn, en de stad mag niet te groot zijn (Amsterdam). Iemand suggesties?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het liefst een stad waar je leuk kan winkelen, maar culturele activiteiten mogen ook :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (12)

Arnhem,Utrecht,Nijmegen.
Daar kan je erg leuk winkelen.
Of wil je culturele activiteiten ondernemen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Utrecht en Nijmegen hebben trouwens allebei een erg mooie en oude binnenstad. Hier vind je ook genoeg bezienswaardigheden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groningen;
Is een niet al te grote stad, veel terrasjes, goed winkelen, musea, een stad met veel studenten, dus altijd wat te doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zutphen is echt heel leuk. Ligt prachtig aan de IJssel met een mooie kade en terrasjes. Heeft een prachtige oude binnenstad met veel leuke winkels en ook weer terrasjes. Men kan ook een tochtje maken in een fluisterboot. Of in een paardentram. Op zaterdag is er een druk bezochte zeer gezellige markt. Makkelijk te bereiken per trein, het NS station is op loopafstand van het centrum. Super om te shoppen, uit te gaan en cultuur te snuiven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amersfoort is mooi, niet al te groot en je kan er lekker winkelen.
12 jaar geleden
Jullie kunnen misschien lekker met zijn tweetjes naar eindhoven, als dat te groot is: Nou en, he is erg leuk in een grotere stad. Probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindhoven.

Een zeer moderne culturele design stad met vele moderne gebouwen, er zijn talloze winkelstraten en een aantal overdekte winkelcentra met honderden winkels. Het oogt op een jonge stad, maar toch een van de oudste steden van Nederland en dat zie je terug in enkele museums in de stad. In Eindhoven is er veel natuur en parken. Sinds niet zo heel lang geleden is er Rond de Admirant, een geheel nieuw winkelgebied, ik hoop dat je hier iets aan hebt, voor meer informatie naar: http://www.vvveindhoven.nl/ http://www.zoover.nl/nederland/noord-brabant/eindhoven/beoordelingen http://server6.dagjeweg.nl/vakantiegids/vakantiegidsen/pdf/stad/eindhoven.pdf Ik hoop dat als je een keer naar Eindhoven gaat, je veel plezier beleefd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tilburg is een stad van de variatie. Alles is hier voor iedereen hier mogelijk. Van gezellige studentencafes tot een speciaalzaak met handgemaakt speelgoed: Tilburg heeft het u allemaal!

Waar u Tilburg vast al van kent, is de jaarlijks grootste kermis van de Benelux die gepaard gaat met de spectaculaire Roze Maandag. Maar Tilburg staat ook voor een rijk kunst- en cultuurklimaat en nog interessanter: voor een groot en divers aanbod aan winkels.

Naast de welbekende grote ketens heeft Tilburg u bijzonder veel speciale winkeltjes te bieden die gevestigd zijn in de 'nog-te-ontdekken-straatjes'. Maar ook de Emmapassage, Winkelcentrum de Heuvelpoort, de Schouwburgpromenade en het spiksplinternieuwe Pieter Vreedeplein mag u absoluut niet overslaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè, natuurlijk Den Bosch, als je uit het station komt eerst naar de Groot voor de echte Bossche Bol ( kom je langs lopen als je Naar de stad loopt Ca 5 min) dan rondvaart over de binnendieze vervolgens iets eten drinken op een van de vele terrassen. En dan kaarsje aansteken in de St. Jan . Veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag mijn 'eigen' stadje Enschede willen promoten, heel erg leuk en gezellig, de leuke winkels zitten allemaal dichtbij elkaar en is goed te bereiken per OV.
Wat ook een leuke is, is Zwolle met de sfeervolle binnenstad.
Als je deze steden misschien iets te groot vindt, ga dan eens naar bijvoorbeeld Oldenzaal of naar Doetinchem.
Of ga eens naar Duitsland, bijvoorbeeld Gronau (vlak over de grens bij Enschede en gemakkelijk met de trein) of naar Munster (mooie stad!).

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik moet wel zeggen dat ik de meeste steden in Nederland vrij veel van hetzelfde is. Overal is weer dezelfde H&M, C&A, Hema, McDonalds, enz.. (allemaal dezelfde ketens..) Als je dus net over de grens zou gaan zie je nog eens wat andere winkeltjes! En dan krijg je misschien echt een vakantiegevoel!
Vergeet niet om Duitse Euro's mee te nemen ;-) Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindhoven of Enschede
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is Emmen een optie. Kun je naar de dierentuin en vervolgens winkelen. Emmen heeft best een leuke binnenstad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leiden is denk ik de beste optie. Heeft een binnenstad met veel winkeltjes en grote geschiedenis waardoor er ook veel culturele activiteiten zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast is het zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer waardoor de reistijd zeer beperkt is.