Spreken de mensen in Israël naast Hebreeuws ook een woordje Engels?

Ik wil graag op vakantie naar Israël maar spreek geen Hebreeuws.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Zoals door de andere al genoemd wordt er goed engels gesproken, vooral door de mensen die in de toeristische sector werken. Ben je gewoon zelfstandig op stap (zonder gids bedoel ik dan) en je wil bijvoorbeeld de weg weten, spreek dan de generatie tussen de 18 en 30 aan. Bij hun heb je namelijk het meeste kans dat ze engels spreken, dit leren ze tegenwoordig in hun studie en via internet. De oudere generatie (ongeveer 30 plus) spreekt niet standaard Engels, en als ze het al spreken, dan vaak slecht (behalve dus als ze in toerisme werken, maar als je een willekeurig iemand in zijn vrije tijd op straat aan spreekt, kun je dat niet aan hem zien :p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja er wordt goed engels gesproken is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaaa de meeste mensen wel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Israël is een fantastisch vakantieland waar de meeste mensen een tweede taal spreken. Veel Engels, maar ook Arabisch, Russisch, Duits, Frans etc etc. Goeie reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engels is een van de belangrijkste talen in Israel. Dus wees verzekerd van een leuke vakantieeeeee.