Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Visa-Waiver USA zit nog in paspoort; probleem voor volgend bezoek?

Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest, en kwam erachter dat de groene 'Visa Waiver' nog in mijn paspoort zit, terwijl die bij mijn mede reizigers wel is ingenomen bij vertrek. Geeft dit problemen bij een volgend bezoek aan Amerika? Zo ja, hoe los ik dit het beste op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Visa Waiver moet je er niet zomaar uitscheuren. Doordat deze er nog in zit is de kans groot dat het uitchecken niet is geregistreerd. Bij een nieuw bezoek aan de USA loop je dan tegen problemen aan.

Ik heb er al eens 10 minuten gestaan omdat het nietje er nog in zat met een smal reststrokkje (de waiver zelf was er wel uitgehaald).

Onderstaande link biedt de vertaling van de procedure.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou met de ambassade contact opnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kirstenwind geeft een goed advies, maar doe dat bijtijds voor je vertrek. Ze gaan namelijk vragen om je paspoort & waiver naar Brussel te sturen. Totdat je 'gecleared' bent, ben je een illegale immigrant in de USA.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Je kunt dit het beste oplossen door hem er zelf uit te scheuren.

Bij mij hebben ze hem na mijn reis naar Alaska ook laten zitten. Een jaar later vloog ik via Amerika naar Nieuw-Zeeland en ik heb toch een gedonder gehad met de man van de douane.
Hij wilde weten waarom die Visa Waiver er nog in zat.
Ik antwoordde netjes dat ik dat niet wist, ik wist ook niet eens dat dat ding eruit gehaald moeten worden.

Het heeft me tien minuten gekost om die man ervan te overtuigen dat ik er toch niets aan kon doen dat zijn collega in Anchorage zijn werk niet goed deed.

Een volgende keer dat mij dat overkomt, scheur ik hem er zelf thuis wel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De regels om de VS in te komen worden steeds strenger, ik zou er niet meer van uitgaan dat het wel goed komt als je het ding zelf verwijdert. Beter toch ruim voor het volgende bezoek (of liever gewoon direct) contact opnemen met de ambassade, dan toon je dat je te goeder trouw bent vóórdat je voor een douanebeambte komt te staan van wie je van tevoren niet weet hoe redelijk hij is. Zou toch naar zijn om dat hele eind te vliegen en direct weer terug te moeten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding