Waarom kunnen ze op de camping niet voor voldoende stroomtoevoer zorgen?

Met al die apparaten op laag vermogen als koffiezetters, waterkokers. Maar zelfs fohns en kacheltjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik begrijp niet goed wat je met deze vraag wilt vragen.
Moet er meer stroom zijn op een camping?

Er zijn genoeg campings waar je kan kiezen hoeveel electriciteit je nodig denkt te hebben.
Als je op de camping een aansluiting krijgt van 4 amp. Betekent dit dat je maximaal 4 * 220 (volt) = 880 watt aan apparatuur aan kunt sluiten.

Als je wilt voorkomen dat de zekering van de camping er uitgaat dan moet je met het volgende rekening houden:

1 ampere = 230 watt, of 220.

De meeste campings hanteren ampere’s van:
3 ampere = 690 watt
4 ampere = 920 watt
6 ampere = 1380 watt
10 ampere = 2300 watt

Het is dus eigenlijk heel simpel :

Tel het wattage wat je gebruikt bij elkaar op en en kom zodoende niet boven het opgegeven amperage uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+