Ik woon in de Belgische kempen (Herentals). Het weer is zeer wisselvallig. Waar is het goed weer maar ik wil zo weinig mogelijk km rijden met wagen

Het mag over de grens zijn. Dus op welke plek is het beter weer dan de kempen in belgie? Ik zou zo WEINIG MOGELIJK kilometers willen rijden met mijn wagen. Dus waar is het zo kort mogelijk waar ik nu woon, goed weer.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus lieft zo weinig mogelijk kilometers rijden met wagen... allé 120 km mag nog maar liefst minder (of meer?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Op slechts 76.4 km rijden met de auto van Herentals ligt Brussel, alwaar zich een vliegveld bevindt.
Ik zou zeggen: Rij naar Brussel en stap op het vliegtuig naar Zuid-Europa of verder, daar is de kans op aanhoudend mooi weer groter dan in een straal rond 100 kilometer om waar jij woont.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee. Het punt is natuurlijk ook dat het weer nu op maximaal 120 km rijden in een bepaalde richting beter kan zijn, maar morgen ook daar om kan slaan. Wil je meer zonzekerheid, dan zul je toch minstens naar de provence of daar in de buurt moeten rijden. Wil je niet zover rijden, dan stap je het best op een vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf Antwerpen kun je ook naar vele vakantiebestemmingen vliegen, is nóg korter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk aan, nog beter. Ik wist dit niet zeker en durfde daar niet op te gokken

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen komt regen vanaf de atlantische oceaan / de Noordzee; De lucht die over zee waiit vult zich met vocht. Dan komt de wind bij land en wordt afgeremd, en de lucht wordt opgestuwd. De lucht stijgt op en wordt geforceerd af te koelen, waardoor het water condenseerd tot druppels, die wij kennen als regen. Naarmate je verder van de kust komt, zal er minder water in de lucht over zijn om voor regen te zorgen.

Dus.. Zolang de westenwind aanhoudt kan je beter verder van zee zitten: Pak de auto en rij richting Zuid uitsland.

Als je oostenwind hebt is de lucht droger, en maakt de locatie niet zoveel meer uit.