Wat is een leuke plek in Nederland, België of het westen van Duitsland voor een lang weekend weg?

We zoeken iets met flink wat natuur, maar ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld een stad of andere interessante dingen te bekijken. Wie heeft suggesties?

Toegevoegd na 36 seconden:
De planning is ergens in mei.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (11)

Ik zou de Ardennen kiezen en dan specifiek het gebied rond Bouillon. Mooie natuur, veel sportieve mogelijkheden als mountainbiken, hiken en (als de rivierstand het toelaat) kayakken.
Daarnaast gezellig stadje met redelijk in de buurt ook andere toeristische plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bernkastel, Cochem, Trier in het Moezelgebied. Prachtige natuur en oude stadjes om van te genieten!

Toegevoegd na 23 uur:
Lees net in de krant: lezersactie autoreis 3 dagen Sauerland
E 113,=
Sporthotel Kirchmeier bij Winterberg

inclusief:
2 overnachtingen
2 x ontbijtbuffet
2 x lunchbuffet
2x dinerbuffet
1000-2100 uur gratis alcoholvrije drankjes
1800-2100 uur gratis bier en huiswijn
middag gratis koffie, gebak, ijs
gratis zwembad
gratis wellness
gratis parkeren

extra: toeristenbelasting 1,75 per persoon per nacht
calamiteitenfonds 2,50
reservering 15 E per internet; 27,520 per telefoon

er is disco, kegelen, tennis

www.arke.nl/wegener
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plus! Het is er prachtig, elk jaargetijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mei is de omgeving van Cochem erg mooi. De Moezel is altijd mooi en in het achterland bloeien dan de gele bloemen (koolzaad)
de kurenpolder!! is een camping in hank
veel groen vlakbij de biesbos een heel mooi meertje en op de camping zelf heb je wel ee kleine supermarkt zwembad restaurant/cafe golfbaan survivalbaan (quad rijden muur klimmen boogschieten enzovoorts, en het is op loopafstand van het dorp met leuke winkeltjes al zeg ik het zelf. dus je kan zelf helemaal kiezen welke kant je op gaat, ga je voor de natuur of voor de rest.

als je een bootje heb kan je er ook heel leuk varen.

Toegevoegd na 40 seconden:
ik sta zelf ook op die camping
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens in zuid limburg bij epen :) super mooie omgeving waar je prachtig kan wandelen door de bossen en heuvels. Maar ook niet al te ver van Maastricht af :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brugge wordt vaak het 'Venetië van het Noorden' genoemd en is een prachtige stad met een rijke geschiedenis.
Brugge is vooral bekend door de idyllische waterwegen en de goed bewaarde historische kern.
Brugge is in feite één groot middeleeuws openluchtmuseum waar je uren kan wandelen langs de reien, pleintjes en historische gebouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schwarzwald of de eiffel misschien iets voor je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Gooi. Steden; Adam, Utrecht. Bezienswaardigheden; Gooise vrouwen, Beeld & Geluid. Hei en water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Center parks in Lommel, Belgie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knokke in België (strand, zee) met natuurgebied 't Zwin, De Vlindertuin, wafel-eterij Moeder Ciska.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
België is voor de Nederlandse toerist een aantrekkelijke bestemming. Zonder al te ver te hoeven rijden, is het mogelijk om een gezellig dagje of weekendje uit te plannen bij onze zuiderburen. België heeft een aantal steden welke meer dan de moeite waard zijn om eens te bezichtigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel leuk zijn alle Waddeneilanden + Texel.
Ook heel leuk zijn de 11-steden van de elfstedentocht.
Of je kan ook een boot huren en varen op de Friese meren. Vind je dit in afstand te ver, dan is Zeeland een aanrader. Fietsen op de Veluwe en aan de Maaskant in Nederlands Limburg is ook heel leuk. Eigenlijk is er in heel Nederland van alles leuk te beleven.
In Duitsland zijn de Moesel, de Rijn, de Ahr zeker aanraders. In de Eifel is het ook altijd leuk om te vertoeven en het goedkoopste van allemaal.