Wat zijn de absolute must sees in Londen, qua musea?

Is het Science Museum bijvoorbeeld de moeite waard?
En er zijn veel kunstmusea, welke is het leukst?
Andere tips zijn ook welkom :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm.. wij gaan met volwassenen. In mn reisgids wordt het aangeprezen als een museum met onder andere veel voorwerpen uit de industriele revolutie, de nieuwste gadgets op huishoudgebied en de nieuwste ontwikkelingen op gebied van psychologie, genetica e.d.
Klonk me interessant in de oren, maar dit is dus vooral leuk voor kids?

Antwoorden (5)

wat je zeker moet doen is het reuzen rad in londen , de london eye zeker een aanrader. Hiermee kan je de hele stad zien.
je kan ook naar 'the british museum". een Museum met veel interessante spullen.
onder een bron van museum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassenbeeldenmuseum van Madame Tussaud.

London Dungeon. Soort ‘museum’ over de praktijken in de middeleeuwen. Educatief en amusant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
London Dungeon is goeie tip!
Lijkt me inderdaad super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, is leuk. Ik was er destijds tijdens de expositie over Jack the Ripper. Erg informatief (en creepy)
Hier een lijst van de top musea in londen

British Museum
Science Museum
Tate Gallery
Victoria & Albert Museum
National Gallery
Imperial War Museum
Natural History Museum
National Maritime Museum
London Transport Museum

Wat ook een must-see is Londen Dungeon. Het is dan wel geen museum (En je moet wel van griezelen houden), maar je leert er een hoop van de mindere leuke dingen die ook gebeurt zijn in Londen zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Musea
* tower of london (o.a.de britse kroonjuwelen)
* tower bridge museum (deze brug werd vroeger met stoomkracht geopend)
* museum of London (geschiedenis van Londen)

Andere tips
* Westminster Abbey
* St. Paul's cathedral (flinke klim naar de koepel)
* bezoek een musical in West End (goedkope kaartjes bij de ticket booth op Leicester square)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tips!
+ (helaas ben ik daarvoor een niveautje te laag ;)
Ripley's museum, daar vind je de meest bizare "dingen" ter wereld.