Heb je een paspoort nodig als je door zwitserland naar italie wil reizen met de bus?

we zouden graag eens naar italie gaan met de bus,maar we hebben gezien dat deze bus ook door zwitserland rijdt,deze niet bij de EU hoort,hebben wij hiervoor een paspoort nodig of is een identiteitskaart genoeg?
Alvast bedankt voor de reacties!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
6.3K

Antwoorden (4)

Binnen Europa is een geldig paspoort goed of een ID kaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor burgers van de EU

Paspoort of identiteitskaart

Passport or identity card

Downloaden (flv)
Dankzij het Schengen-akkoord, dat deel uitmaakt van het EU-recht, zijn er geen grenscontroles meer tussen 22 landen van de EU. Schengen heeft alle grenscontroles binnen de EU afgeschaft en heeft ook strengere controles aan de buitengrenzen en een gemeenschappelijk visumbeleid ingevoerd. Alleen Bulgarije, Cyprus, Ierland, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk doen niet mee. Dit betekent dat u voor deze vijf landen nog een paspoort of identiteitskaart nodig hebt. IJsland, Noorwegen en Zwitserland zitten niet in de EU, maar nemen wel deel aan Schengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
identiteitskaart is geldig in zwitserland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die heb je nodig omdat Zwitserland niet Europees is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwitserland niet europees? Huh?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwitserland is hardstikke europees... Ze zitten alleen niet in de Europese unie. En achterop ID kaart staat dat de kaart geldig is in Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig! Ik dacht al dat ik wel heeeeel erg van de wereld geweest moest zijn als ik zulks nieuws gemist had!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, jullie hebben gelijk heb net even uitgezocht en idd Zwitserland is toegankelijk met een ID kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....En heb je inmiddels de kaart van Europa erbij gepakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ast36850 Als je het goed gelezen heb dan heb ik het antwoord al verbeterd!!
Als doorreizende toerist (verblijf korter dan 3 maanden)mag je zelf kiezen voor paspoort of identiteitskaart.
Een van de twee of beide mag ook.