mag je whiskey meenemen in je koffer wanneer je van italie naar nederland vliegt?

ik ga komende week naar rome, en wil als souvenirs wat kleine flesjes whiskey meenemen voor m'n vader en broer. is dit toegestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (3)

Alleen in je koffer, in je handbagage is verbodenVeel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, binnen Europa mag je voor eigen gebruik tot 10 liter sterke drank meenemen. Wel goed inpakken!
In de handbagage overigens max. 100ml flesjes in één 1L zip-lock zakje.
Utrecht
13 jaar geleden
Veiligheid is voor Schiphol belangrijk. Er wordt daarom gecontroleerd op het meenemen van gevaarlijke stoffen en voorwerpen die een gevaar kunnen vormen voor de passagiers, bemanning of de veiligheid van het vliegtuig.

Verboden handbagage
Sommige artikelen zijn verboden om als handbagage in het vliegtuig mee te nemen. Deze zijn vermeld in een Lijst Verboden Goederen Handbagage die is opgesteld door de EU. Aan deze lijst kunt u geen rechten ontlenen. De beveiligingsmedewerker behoudt altijd het recht om alsnog vanwege veiligheidsredenen een artikel te weigeren.

Vloeistoffen en gels
Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Betrouwbaarste bron want het komt van de eigen Schiphol website!