Kan je tegenwoordig overal in Turkije met euro's afrekenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna overal wel. Ze zijn er dol op (net als vrieger toen ze zo gek waren op Duitse Marken) Zelfs bij sommige banken kan je Euros en Liras opnemen.

Het beste antwoord

Ja dat is geen probleem,de meeste Turken accepteren niets liever dan euro's.Vaak vragen ze ook of je muntgeld wilt ruilen voor briefgeld,let dan wel op want soms zit er tussen dit muntgeld lira,s waarvan sommige lijken op euro's. De meeste mensen(obers,taxi chauffeurs) in Turkije zijn van goede trouw en willen alleen geld wisselen omdat ze geen muntgeld kunnen inleveren bij de bank.

Nog veel plezier en prachtig weer in Turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Ik vond het heel opvallend dat afgelopen najaar in de toeristische steden het iets voordeliger was om met Euro's te betalen dan met Lira's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Heidi
Dat klopt de euro is een waarde vaste munt,en niet zo gevoelig voor inflatie dan de turkse lira.Vandaar dat ze graag euro,s ontvangen,en daar zelfs producten iets goedkoper voor aanbieden als men met euro,s betaald in Turkije.

Andere antwoorden (3)

Ja inprincipe wel maar PAS OP ze zijn er erg gehaaid in ze weten dat je het niet zo snel kan omrekenen in lira's en voor je het weet heb je het dubbele betaald!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds Turkije een onderdeel is van Europa en ze daar de Euro hebben ingevoerd: JA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
TR is geen onderdeel van Europa en heeft de Euro niet ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout
ben al 10 keer in turkije geweest en heb altijd met de euro betaalt