Wat is de beste tijd v.h. jaar om in Suriname op vakantie te gaan?

Suriname

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Als je voor de volle zon gaat is het vanaf half augustus tot half december, dan is het "zomer" daar.Ze noemen het daar de grote droge tijd. September en oktober zijn de heetste maanden.

De seizoenen
In Suriname spreekt men over vier seizoenen in een jaar, die globaal verdeeld zijn in de volgende periodes.

*

- Kleine regentijd (KRT), eerste helft december tot tweede helft januari
- Kleine drogetijd (KDT), tweede helft januari tot tweede helft maart
- Grote regentijd (GRT), tweede helft maart tot eerste helft augustus
- Grote drogetijd (GDT), eerste helft augustus tot eerste helft december
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een (behoorlijk) aantal jaren geleden geweest in september. Het was er bloedheet (maar dat is het toch wel, ook al zit je niet in de heetste maanden) maar met af en toe zo'n heerlijke tropische, weliswaar korte, regenbui, en een aangepastte snelheid in je manier van doen en laten (je moet wel), is het prima te doen, en bovendien een zeer prachtig land met veel geweldige natuur.

Een echte aanrader in mijn ogen. Fijne vakantie!