Welke verzekeraar keert uit (hotelkosten) bij een geannuleerde vlucht door weersomstandigheden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk vrijwel iedere reisverzekeraar, mits de vlucht en het hotel in dezelfde boeking zijn gedaan.

Antwoorden (1)

Niet de verzekeraar, maar de vliegtuigmaatschappij is verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.
Bij vertraging kun je geld terug krijgen. Bij langdurige vertraging heeft u recht op maaltijden en verfrissingen.
Indien een hotelovernachting noodzakelijk is dient de vliegtuigmaatschappij hier voor te zorgen. Incl. transfer tussen van en naar het hotel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
"Is er sprake van een vertraging dan heeft u recht op verzorging gedurende het oponthoud. Indien uw aankomstvertraging langer is dan drie uur heeft u recht op een schadevergoeding." Je hebt altijd recht op verzorging, als je vlucht wordt geannuleerd en je moet wachten op een volgende vlucht. Als dat wachten een nacht duurt heb je recht op overnachting in bijvoorbeeld een hotel. Dat moet de vliegtuigmaatschappij regelen. Iets anders is de schadevergoeding. Die vervalt inderdaad bij annulering wegens overmacht, waaronder slechte weersomstandigheden.