Moet ik mijn wereldstekker meenemen als ik naar Engeland ga?

Welk systeem hebben ze daar? Ik kan het niet vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Antoni
14 jaar geleden
Dat staat toch vast wel in een goede reisgids, van Capitool bijvoorbeeld?
Antoni
14 jaar geleden
Of je stelt de vraag hier, natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want je gaat ervan uit dat ik een reisgids zoals Capitool bij de hand hebt. Je gaat bij andere vragen toch ook niet zeggen, zoek het maar op in de Winkler Prins?

Het beste antwoord

Op jouw foto, de pennen die aan de onderkant zitten.
Ja dus.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, linksonder inderdaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks! Ik ga ´m inpakken! Ik er eigenlijk van uit dat ik ´m niet nodig had. Typisch, zo dichtbij, maar alles is anders daar.
Andere stekkers, geen euro, ze rijden links, geen metrisch stelsel. Maar wel goede humor...
AWM
14 jaar geleden
Tja, dat metrisch stelsel. Ze moesten het al een aantal keren invoeren voor Europa, maar nu hebben ze de moed maar opgegeven, het gaat nooit lukken:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6988521.stm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig artikel! Het gaat nooit lukken zie ik al. "... to make the UK's market traders sell their produce in kilograms rather than pounds and ounces which caused outrage among traditionalists ... " LOL! Een traditie die ze dus niet kunnen loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon prachtig. En rechts rijden gaan ze zeker ook al niet...

Andere antwoorden (5)

Een 3-poot stekker met vierkanten pinnen - en ze hebben 240 V.

Toegevoegd na 23 minuten:
Je kunt ze trouwens kopen in elke Boots, of anders op Schiphol, in de aankomstpassage. Zo,n stekker als je laat zien is vaak topzwaar, en valt er steeds uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voltage in Engeland is 240 volt. De stekkers hebben drie vierkante pootjes en zijn dus anders dan in Nederland. Het is daarom zeker verstandig om een reisstekker mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat platte stekkers soms ook passen. Probleem is meestal de blokvormige pootjes, dus ik zou wel een of meer stekkers meenemen. Bij de blokker zijn ze goedkoper dan op Schiphol.

Het voltage is meestal niet zo'n probleem. Je kunt even controleren of het apparaat automatisch kan switchen. Ik heb wel eens een keer gehad dat mijn electrische tandenborstel niet kon opladen.

Toegevoegd na 8 uur:
NB. Het voltage is (bijna) gelijk. Het apparaat hoeft dus net te switchen. Op het apparaat staat waarschijnlijk 220-240V. Met dank aan mlodewijks die me hier op wees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Automatisch switchen, ze hebben toch gewoon 240V daar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik ben in de war met de USA.
Zie plaatje, dat zijn de stekkers die er in Engeland (United Kingdom) gebruikt worden.

Goede reis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je stroom nodig hebt wel,
anders niet.