Moet ik mijn wereldstekker meenemen als ik naar Engeland ga?

Welk systeem hebben ze daar? Ik kan het niet vinden op het internet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op jouw foto, de pennen die aan de onderkant zitten. Ja dus.

Een 3-poot stekker met vierkanten pinnen - en ze hebben 240 V. Toegevoegd na 23 minuten: Je kunt ze trouwens kopen in elke Boots, of anders op Schiphol, in de aankomstpassage. Zo,n stekker als je laat zien is vaak topzwaar, en valt er steeds uit.

Het voltage in Engeland is 240 volt. De stekkers hebben drie vierkante pootjes en zijn dus anders dan in Nederland. Het is daarom zeker verstandig om een reisstekker mee te nemen.

Bronnen:
http://www.travelinside.nl/informatie/engeland/

Ik heb gemerkt dat platte stekkers soms ook passen. Probleem is meestal de blokvormige pootjes, dus ik zou wel een of meer stekkers meenemen. Bij de blokker zijn ze goedkoper dan op Schiphol. Het voltage is meestal niet zo'n probleem. Je kunt even controleren of het apparaat automatisch kan switchen. Ik heb wel eens een keer gehad dat mijn electrische tandenborstel niet kon opladen. Toegevoegd na 8 uur: NB. Het voltage is (bijna) gelijk. Het apparaat hoeft dus net te switchen. Op het apparaat staat waarschijnlijk 220-240V. Met dank aan mlodewijks die me hier op wees!

Zie plaatje, dat zijn de stekkers die er in Engeland (United Kingdom) gebruikt worden. Goede reis!

als je stroom nodig hebt wel, anders niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100