Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn hotel online boek met mijn creditcard, welke koers wordt er dan aangehouden?

Het hotel rekent in Amerikaanse dollars, maar ik in euro's.
Is de koers van de dollar ten opzichte van de euro die op RTL 7 wordt verteld dan de koers of berekenen hotels/creditcardmaatschappijen een andere koers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
962

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste creditcard maatschappijen gebruiken de dagkoers om de afboeking in EUR te regelen.

De koers die ze hanteren ligt in de buurt van diegene die wordt gepubliceerd in kranten/media. Meestal is de koers voordeliger voor de klant (jij dus) omdat er geen transactiekosten/omwisselkosten in rekening worden gebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus nu de koers van de dollar tov de euro redelijk goed uitpakt voor ons (geloof dat tie op 1,40 staat nu) is t verstandig om nu dat hotel te boeken? En met pinnen, weet u dat? Je kan op Schiphol namelijk euro's pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt leuk Narcis, maar volgens mij wordt dat bedrag pas van je credit card afgeschreven op het moment dat je er verbleven bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals C4th aangeeft, is het echt de dag van de transactie die de koers bepaalt. Bovendien, niets garandeert je dat de koers EUR/USD gaat dalen. Misschien is niets doen voordeliger, als je echt om de koers geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ik bv nu boek, moet ik toch nu betalen? Of pas bij t uitchecken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan ik niet op antwoorden.
Meestal betaal je bij het uitchecken, dus na het verblijf in het hotel. Je creditcard gegevens dienen als garantie indien je niet komt opdagen en/of indien er iets fout gaat tijdens het verblijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal wat Fargh zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen bedankt ik ben weer een stuk wijzer! :-)

Andere antwoorden (1)

Creditmij en banken gebruiken de dagkoersen. Deze staan vermeld op banksites en op teletekst. Overigens kennen veel boekings sites de mogelijkheid om de transactie in Euro's te laten berekenen. Dit is ook het bedrag wat uiteindelijk op je afschrift komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding