Cruise met dialyse aan boord

Bestaan er cruises van een week waar ook gedialyseerd kan worden en waar dus een nefroloog aan boord is?
Bij het reisbureau kunnen ze ons niet helpen, daar vinden ze alleen maar voor twee weken, maar misschien zijn er best wel cruises die niet via een reisbureau gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.3K

Het beste antwoord

Voor dialysepatiënten was vakantie vroeger iets waarvan ze hooguit konden dromen. Maar naarmate de technieken beter werden, peritoneaal dialyse opkwam en centra open werden gesteld voor hemodialysepatiënten die er alleen maar even 'op bezoek' kwamen, werd dat anders.
Inmiddels zijn we alweer verder. Dialyserenden vliegen soms de wereld over en kunnen gebruik maken van dialyse faciliteiten in hotels, vakantiehuisjes en zelfs op cruiseschepen. In de loop van het afgelopen jaar heeft NierNieuws regelmatig gepubliceerd over mogelijkheden op dit gebied. In de rubriek 'Vakantie en dialyse' vindt u alle relevante artikelen bij elkaar.

Lees verder: http://www.niernieuws.nl/?id=3919&cat=108&all=&maand=#ixzz1FjsFv6J0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet dat er cruises zijn met een nefroloog aan boord, of die moet zelf toevallig op vakantie zijn.
Kijk eens bij de site van de nierstichting of zij misschien reisorganisaties kennen die faciliteiten hiervoor hebben, of andere mogelijkheden. Je bent vast niet de eerste die met dit probleem zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Link toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie link, cruises voor dialysepatiënten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aan thuisdialyse doet zijn er wel mogelijkheden. Een nefroloog lijkt me aan boord niet nodig maar een (dialyse)verpleegkundige met kennis van zaken bij problemen wel op zo'n cruise met voorzieningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn genoeg georganiseerde vakanties voor mensen die gedialyseerd moeten worden.

Je kan ook eens informeren bij www.baxter.nl dit is de uitvinder van het mobiele dyalise apparaat, en verzorgt de levering van vloeistoffen en andere gerelateerde zaken op uw vakantiebestemming, of voor tijdens uw reis.

Alvast een hele fijne vakantie gewenst ;-))