Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vliegen Tenerife - Amsterdam, wat mag ik meenemen?

Ik heb een vraag over wat je mee mag nemen van Tenerife naar Amsterdam. Heb namelijk een stuk of 15 zonnebrillen die ik mee wil nemen vanuit hier, is dat een probleem? Is het verstandig om ze in mijn koffer te doen? Verder heb ik een fles wijn gekocht, kan ik die meenemen? ( Handbagage of koffer)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik de zonnebrillen gewoon in de koffer stoppen. De rode wijn moet sowieso in je koffer stoppen, aangezien je geen vloeistoffen in je handbagage mag meenemen. Fijne vlucht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees wel voorzichtig met nagemaakte "merk" zonnebrillen want daar kun je een flinke boete over krijgen in NL.
En inderdaad alles in je koffer en niet in je handbagage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die fles wijn moet in je koffer, even goed inpakken, want er wordt soms ontzettend met die koffers gesmeten.

Als je 15 zonnebrillen hebt, kan het zijn dat de douane dat interessant vindt. Je zal misschien moeten bewijzen dat je ze niet in Nederland gaat verkopen.
Als je met meerdere mensen reist, zou ik de zonnebrillen over hun bagage verdelen.

Toegevoegd na 56 seconden:
O, en of je die zonnebrillen in je koffer of handbagage stopt, maakt niet uit. Misschien zelfs handiger een paar in je handbagage en een paar in je koffer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding