Wat is de beste tijd om een vakantie te boeken?

Hoelang van tevoren kan je het beste een vakantie boeken als je de voordeligste prijs wil bemachtigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K

Het beste antwoord

Zodra de gidsen uit zijn heb je meeste keus en redelijk goedkoop. Als je net na het uitkomen van de gidsen boekt kom je vaak in aanmerking voor een vroegboekkorting. Verder heb je natuurlijk de Last-minutes. De last-minutes verschijnen ongeveer 6 weken tot 1 dag voor vertrek. Vaak zijn de last minutes goedkoper, maar hou er dan wel rekening mee dat de reis dan waarschijnlijk niet aan al e wensen voldoen.

Bij stedentrips(met vliegtuig) en vliegtickets is het zo dat je zo vroeg mogelijk moet boeken. Hoe dichter bij dag van vertrek hoe duurder!!

Toegevoegd na 44 seconden:
De gidsen voor de zomer zijn in november/december al uitgekomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad..

Andere antwoorden (6)

nu direct en niet te lang meer wachten
13 jaar geleden
Als je zo goedkoop mogelijk wil kan je het best "last minute" gaan. Laagstaande huisjes worden liever voor een lage prijs verhuurd dan dat ze leegstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor en na de vakantie seizoenen.

of een last minute reis.

heb gehoord dat dit ook mogelijk is bij het vliegveld, het is meer een last second reis in dat geval.
je moet dus op de gok gepakt en al afwachten of er op het laatste moment nog wat gecanceld gaat worden.
probleempje is dan wel dat je niet van te voren weet waar je heen gaat en voor hoe lang (kan een zonnig oord zijn maar ook een wintersport vakantie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou beide inpakken :)
Als je niet gebonden bent aan een bepaalde tijd, bijvoorbeeld de schoolvakanties, dan kun je wachten tot een laatste kans. Anders beter boeken wat je wilt dan te lang wachten en misgrijpen.

Niet altijd is het te voorkomen dat buren voor hun huisje minder betaald hebben dan jij. Je weet immers niet wanneer een reisorganisatie iets in de aanbieding gooit. Dat wordt achter de schermen beslist. Als een bestemming niet goed loopt dat kan men op het laatste moment nog een giga aanbieding eruit gooien onder het motto van beter geen winst dan leegstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende manieren
Vroegboeken als de brochures net uit zijn. Je krijgt dan vroegboek korting.
Lastminutes
Veilingsites
Luchthaven. Hier gaan mensen heen als ze hun vlucht op het laatste moment willen afzeggen en dus jou daar mee blij kunnen maken. Of de reisorganisatie heeft nog een stoel over in het vliegtuig incl een leuke accommodatie. Handig is wel om je koffers meteen mee te nemen. Houd er wel rekening mee dat je niet altijd binnen 2 uur in het vliegtuig zit.
En sowieso moet je zoveel mogelijk buiten vakantie periodes vliegen en eventueel de zomer mijden omdat dit de prijs opschroeft vanwege 'weer-zekerheid'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goedkoopste reizen zijn echt waar in juni dan kun je een leuke reis boeken voor een laag bedrag.

Toegevoegd na 50 seconden:
Dit uit eigen ervaring en kijk ook maar in de Reisgidsen