Hoe vind je een rustige vakantie

Toegevoegd na 10 minuten:
Sinds een aantal jaren lijkt het steeds moeilijker te worden om via een reisbureau een betaalbare rustige vakantie te vinden.

Of ze sturen je naar massale luidruchtige vakantiedorpen waar je portemonnee vakkundig wordt geleegd door de lokale bevolking terwijl je in een soort pseudo- luxueuze reuzenstal voor mensen verblijft.

Of ze proberen een vakantie voor rijke mensen aan te praten die alleen genot kunnen krijgen door veel geld uit te geven.

Waar zijn de betaalbare leuke hotels gebleven waar je voor een redelijk bedrag een sober doch leuk en rustig verblijf had?

(Of is met de komst van de euro het tijdperk voorbij dat je met de harde gulden in griekenland of elders goed kon vertoeven voor een redelijke prijs)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke soorten vervoer zijn een optie? Je komt eerder in een sober hotel in een rustig oord als je met de auto gaat dan wanneer je het vliegtuig plus massatransferbusje neemt. Frankrijk búlkt bijvoorbeeld van de rustige hotels en campings, en in Groot Brittannië en Ierland struikel je zowat over de kleinschalige B&B's.

Het beste antwoord

Waar het mooi en betaalbaar is, zijn de plekken die al jaren geleden door toeristen zijn ontdekt.
Toch zijn er nog wel enkele 'juweeltjes' te vinden in toeristenland..
Het beste is om je te laten adviseren bij een klein reisbureau, dus niet bij een grote keten. Ik weet zeker dat er personeel werkt die betrokken zijn bij hun klanten, en het graag naar je zin willen maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste antwoord omdat:
inderdaad een medewerker van een reisbureau heeft toch iets weten te vinden dat goed lijkt. Maar er zijn wel heel wat uren zelf lezen en zoeken aan vooraf gegaan.

Andere antwoorden (12)

Vakantie top tien arke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kinderen in huis hebt: THUIS! En ook nog goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door vrije dagen op te nemen, je kids uit te besteden, de huisdieren in een pension te laten logeren en de deur op slot te draaien en vervolgens naar een onbewoond eiland te vertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet meer via reisbureau, maar zelf iets zoeken
13 jaar geleden
Ha ik zat al op een toevoeging te wachten:D

Het is inderdaad zo dat het soms moeilijk is om een leuk, rustig verblijf te vinden. Je kunt bij bijna geen enkele bestemming het toerisme en de massa vermijden. Al helemaal niet als je ook nog eens in de schoolvakanties op vakantie gaat.

Ik kan je een aantal tips geven.

* In de sudtours Griekenland gids staan leuke charme hotels. Vaak in de middle of nowhere en toch betaalbaar.
*Wees er snel bij met vakantie boeken. Dan heb je nog genoeg keus!!
* Zweden, Denemarken en Noorwegen zijn ook erg leuke bestemmingen. Het land is daar zo uitgestrekt dat er genoeg rustige plekjes zijn. Zweden en Denemarken zijn echte aanraders voor als u met kinderen gaat.
* Een particulier huisje boeken via Interhome of Novasol.
* Toscane, Umbrie en andere streken in Italie. Italie heeft prachtige streken.
*Kijk de gidsen van de touroperators goed door. Vaak staat er een logo bij van rustig gelegen of charme. Kijk ook even op Zoover zo kom je meer te weten over de bestemming en of het rustig is.

Bedenk wel dat hoe rustiger gelegen, hoe verder van de bewoonde wereld. Vaak zijn er minder faciliteiten aanwezig en de accommodatie is ook minder dan bijvoorbeeld een hotel bij het gardameer of Torremolinos.

Hopelijk heb je er wat aan!

Toegevoegd na 2 dagen:
Hier nog even wat extra tips!!

Ik zie dat heel veel mensen aanraden te boeken via expedia enz.. Dit kan goedkoper zijn, maar kan ook meer risico's met zich meebrengen. Als de vlucht is vertraagd of je hebt een probleem met hotel dan dien je dit zelf op te lossen. Boek je via touroperator of reisbureau dan heb je die nog altijd achter de hand. Zij moeten de problemen op lossen voor de klant.

Los boeken is dus vaak goedkoper, maar als er wat gebeurt dan kan je alsnog duurder uit zijn..

Boekt u via reisbureau of bij touroperator let er dan op dat ze zijn aangesloten bij SGR en ANVR. Dan ben u niet uw geld kwijt bij evt. faillissement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op de bonnefooi. Dan kan je gewoon van de snelweg afgaan en door de leuke dorpjes heen rijden. Kom je een leuk hotelletje tegen, kan je daar een paar dagen vertoeven.
In nood (als je niets kunt vinden) kan je altijd nog een bed en breakfast vinden. Dat is ook een leuk avontuur om mee te maken.

Voor de rest moet vakantie een ontspanning zijn. Waarbij het ook een kunst is om te genieten van de leuke momenten en niet de aandacht te leggen aan alles wat er maar verkeerd is en kan gaan.
Soms is het moeilijk, maar men kan het zeker leren. En is een mentale instelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkije - Kusadasi Het is goedkoop en ZOOO prachtig en rustig daar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeel van reisburo's is dat ze altijd in opdracht werken van bedrijven die arangementen aanbieden. Je kunt ook zelf eens via internet gaan kijken wat je een mooie streek lijkt en daar eens op zoek gaan naar familiehotelletjes. Dat kun je bv. doen via booking.com
Ga voor jezelf na in wat voor soort landschap je jouw vakantie wil hebben. Wat moet er in de buurt vindbaar zijn en kijk op een kaart waar dat zou kunnen zijn. Er zijn ook zat particulieren die een vakantiehuis aanbieden. Daar zijn websites genoeg voor. Dat is een kwestie van Googelen.
Geniet van de voorpret en een mooie vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel zelf je reis samen op www.ebookers.nl of www.expedia.nl, dan kun je zelf kiezen hoe dicht je bij de bewoonde wereld zit, welke stad etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Oostenrijk leuk vind, daar zijn talloze kleine dorpjes met rustige hotels, pensions, boerderijen. Van eenvoudig tot luxer. Met eigen auto: is prettig als je ergens afgelegen zit.
Of met een busreis.

Die rust daar, die frisse lucht, de prachtige natuur. Niets moet, alles kan,. Wat JIJ wilt. Als herboren kom je terug.

Toegevoegd na 6 minuten:
En hoe je dat vindt: prachtige aanbiedingen. Met google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je van je eigen land??
ik ga nu al 4 jaar naar terschelling....voor de rust!!
wel in voor of na seizoen!!

heb een stress baan en vind hier de rust die ik zoek.
de mensen zijn hier zoals ze overal in nederland waren.

ik noem het "het laatste stukje nederland"!!!

de mensen hebben een jaren 60 mentaliteit in het jaar 2011!!

als ik kon,ging ik hier wonen en werken!!

wil je rust??....boek een vakantie op terschelling
ik ga naar oosterend....duinen aan de overkant van de weg en de boschplaat 1 km verwijderd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kanaaleilanden. Heerlijk rustige eilanden, subtropisch klimaat, strandjes en een wandelaarsparadijs.
Tenminste: Zo heb ik het ervaren.
De kanaaleilanden liggen in Het Kanaal, net ten noorden van Frankrijk.