Hoe kan ik het beste een werkvakantie starten?

Gezien ik ben gestopt met mijn studie zou ik graag een tijdje willen gaan reizen en werken. Mijn vraag is welke landen zijn zowel qua salarissen als klimaat aantrekkelijk op dit moment? En hoe leg ik contact met iemand in het buitenland voor een baan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik reis en werk nu al 6 jaar. Na mijn HAVO wilde ik ook een jaartje gaan, maar ik ben er aan verslaafd geraakt, prachtig leventje.
Ik regel vantevoren vrijwel nooit iets maar ga gewoon naar het land van keuze, nog nooit fout gegaan.
Wanneer je aankomt in je land van bestemming moet je zorgen dat je een lokaal sociaal nummer krijgt (zoals hier sofi nummer) en dan kun je gewoon gaan sollicteren. Uiteraard is het het leukste en makkelijkste in de toerisme sector. Tijdens het solliciteren kun je goedkoop in hostels slapen, gedeelde kamers en je ontmoet direct allemaal mensen.
Realiseer je wel dat werken in Europa makkelijk is nu dat de E.U er is, je hebt geen visums of vergunningen meer nodig. Buiten Europa ligt dat anders.
Als je niet teveel gezeur en gekuier wilt met visums dan zou ik mij voor werk tot Europa beperken.

Hier een paar landen en tips.

Ierland - Had destijds een erg hoog loon en leuke baantjes. Met name Killarney is prachtig, net als Galway. Let wel ,momenteel is er een hevige recessie aan de gang, en het klimaat is niet te prettig.

Frankrijk - Goed voor druivenplukken, frans heb je niet nodig. www.druivenplukken.nl, bemiddelen tussen jou en de boer, goed bedrijf! Oogst rond september.
(fruit plukken is ook goed in scandinavie en Engeland)

Schotland - Onzettend leuke sfeer, veel geld, rond de Highlands en in de tijd dat ik er was veel leuke baantjes. Gewoon gaan en rondvragen in winkels en restaurants, en valt bijna altijd wel wat te vinden.

Londen - Doet het altijd goed.

Als je liever wat warmere landen hebt dan kun je denken aan Spanje,m Portugal, Italie etc. Hangt uiteraard van je taalkunde af, en de lonen liggen daar lager dan in het noorden.

Hier ook nog twee goede websites voor het geval dat je nerveus bent om onvoorbereid op reis te gaan.

www.anyworkanywhere.com

Baantjes over de hele wereld

www.gumtree.co.uk, gespecialiseerd in het verenigd koninkrijk.

Wil je toch iets verder weg, dan is Australie of Nieuw Zeeland een goede optie, je kunt als Nederlander zijnde heel gemakkelijk een werkvisum voor een jaartje aanvragen. Dat kost je een eurootje of honderd en er zijn bepaalde regels aan verbonden. Gewoon even googlen onder reis werk vakantie australie/nieuw zeeland en je kunt je lol niet op.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was natuurlijk gelijk na je reactie al duidelijk dat dit het beste antwoord was, maar ik wou nog even andere reacties afwachten. heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

in de zomer is noorwegen intressant vanwege de hoge salarisen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Wat zegt dat over het klimaat en hoe je contact legt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals je misschien zelf al kunt zien zegt mijn antwoord niets over het klimaat en over hoe je contakt legt.Ik geef alleen antwoord op een deel vd vraag nl dat noorwegen intressant is vanwege de hoge salarissen omdat en niet makkelijk op internet te vinden zijn reden genoeg voor mij om dit als antwoord te geven ook al beantwoord het maar een deel van de vraag.
Is dat vreemd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer geen reaktie terug van je ik kwam meer eakties tegen van je op antwoorden die jou niet goed genoeg zijn.
Kijk hier eens, ze hebben verschillende soorten werkvakantie's!! Sommige ook met kost en inwoning!