Zonvakantie in mei? Waarheen en hoe?

We willen met zn tweeen in mei een weekje zonvakantie boeken. Noord Afrika is een beetje uit de picture. Wat zijn alternatieven? Zonzeker, niet al te prijzig qua vervoer en verblijf.
Turkije en Griekenland zijn inmiddels ook al af geserveerd in onze discussie.

Iemand andere ideeen?
Dank! Jeroen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen Andalusie Zuid Spanje, vliegen naar Malaga en dan met huurauto, maar met de bus kan ook, prima openbaar vervoer, aardige mensen en lang niet zo duur als Nederland, het is zo maar een tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Canarische eilanden, Algarve, Siciilë, Mallorca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer Portugal eens, in de Algarve heerst een Middelandse-Zeeklimaat met milde winters en niet al te warme zomers. De kust van de Algarve is het zonnigste, droogste en warmste deel van Portugal. De gemiddelde dagtemperatuur schommelt tussen de 16 ˚C in januari en februari , in mei om en nabij de 23 graden en rond de 28˚C in juli en augustus. Het regent in de Algarve het minst, met een gemiddelde neerslag in Faro van 522 mm per jaar. Slechts op 50-60 dagen van het jaar valt er neerslag. Ook is de zeetemperatuur langs de kust van de Algarve het hoogste van Portugal. Het zeewater in Faro is in de zomer 20˚C.
Nu op dit moment is het 22 gr.C in de schaduw, met lichte bewolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mei zijn er in Europa al heel veel leuke bestemmingen, waar je behoorlijk zonzeker bent.
Het is natuurlijk een beetje waar je van houdt en hoeveel geldt je wilt/kunt besteden. Is cultuur wel of niet belangrijk voor je? Houdt je van de All-inclusive formule of verafschuw je het juist.

Opties binnen Europa zijn:
- Zuid-Spanje, Ibiza en Canarische eilanden
- Portugal (m.n. Algarve) en Madeira (bloemeneiland, maar weinig stranden)
- (Zuid)Italie en Sicilie (minder toeristisch, maar geweldige sfeer, super lekker eten, veel cultuur en natuur.
- Bulgarije (Goudkust) goedkoop en toeristisch veel beter ontwikkeld dan je zou verwachten.
- Malta (voormalig Engels, rijden links), veel mooie steden.

Buiten Europa:
Regelmatig vind je leuke aanbiedingen naar bijv:
- Bali (Indonesie)
- Thaise kust
- Andere zonbestemmingen / bounty eilanden
Vaak 2 tickets voor prijs van 1. Is weer eens iets anders en kosten op plaats van bestemming zijn zeer laag. Uiteten voor E5,- of overnachten in 5*resort E10,- zijn geen uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Zuid-Frankrijk is het in mei doorgaans ook al prachtig weer.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mei is één van de mooiste periodes om op vakantie te gaan naar Zuid Frankrijk. In mei is de natuur op het mooist in Zuid Frankrijk en zijn er nog niet al te veel toeristen. In mei zijn de tarieven voor het huren van een accommodaties ook lager als in het hoofdseizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan RAZENDSNEL naar een reisbureau gaan en die te laten zoeken, ik heb een maand geleden gezocht en toen was tot ca half mei (ivm de meivakantie) al bijna alles en overal vol (griekenland, canarische eilanden, sicilie, corsica, madeira, allemaal niks)

kun je na half mei is denk ik de goedkoopste optie:
zuid-spanje en daarna portugal of mallorca of menorca (erg mooi)

zonzeker is het nooit helemaal, ik ken iemand die 2 weken in de regen heeft gezeten op de canarische eilanden

sicilie is ook erg leuk
amigo
13 jaar geleden
Egypte is werkelijk geweldig niet duur nu en het weer is er in mei geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid frankrijk, www.provazur.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is Malta een leuk idee? Ik wil er zelf graag nog eens naartoe.
Of Cyprus lijkt me ook erg mooi.
Zonzeker in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Torremolinos(Spanje)
Mallorca
Canarische eilanden
DominicaanseRepubliek
Curacao
Aruba

Enz enz enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou kiezen voor brazilie .
Met flybrasil rechtstreeks naar fortaleza .
Vliegtijd 9 uur .
Veel zon Lekker eten en goedkoop .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madeira, en zeker in mei als alles in bloei staat. Adembenemend mooi, echt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt rustig naar Egypte gaan. Strand, zon, snorkelen, goedkoop en niet al te druk op dit moment.