Wat ik qua culturele activiteiten in Nijmegen doen? Zijn er musea open over de Romeinse tijd in maart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het Valkhof museum heeft een vaste archeologische collectie en wisselende tentoonstellingen. Dus dat is altijd interessant om heen te gaan. Zie http://www.museumhetvalkhof.nl
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die nog open? Ik meen dat ze die vooegoed de deuren zouden sluiten....
Amadea
13 jaar geleden
? Hoe kom je daar dan bij, welnee! Met de tentoonstellingen over o.a. de gebroeders van Limburg en Herculaneum heeft dit museum zo'n faam gekregen dat dit absoluut niet zal gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is goed bereikbaar in het centrum bijvoorbeeld?
Amadea
13 jaar geleden
Ja hoor, is prima bereikbaar. Onder het plein waar het museum staat is een parkeergarage, en als je goed ter been bent is het vanaf het station ook goed beloopbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker is hij nog steeds open en bovendien een goede tip voor als je kunst en archeologie houdt.
Amadea
13 jaar geleden
Nadat ik een bericht heb gelezen over museumpark Orientalis (de vroegere Heilig Landstichting) denk ik dat het dit museum is waar Martine74 van meende dat het gesloten zou zijn. Dat is al maandenlang dicht omdat ze de exploitatie niet rond krijgen.

Andere antwoorden (3)

Je kunt de Via Romana doen, als je daar zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In maart zijn is er het Nijmeegs boekenfeest.
Een bezoekje aan de Stevenskerk is erg leuk.
Het Nationeel Bevrijdingsmuseum is ook een aanrader wanneer het je interesse heeft.
Kijk eens op onderstaande links voor meer info (ook hotels ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de boekenwinkel is er een gids specifiek voor de culturele kant van Nijmegen.....kijk hier eens waar je de boekjes kunt vinden....... (misschien ook in de bibliotheek of online te vinden als info): ttp://www.shoppydoo.nl/search.aspx?search=jos+olbering+gildegids+nijmegen&categoryid=345&minprice=&maxprice=&f=&fromCategoryId=345