Ik heb eens de top 10 onveiligste vliegmaatschappijen bekeken, en ik ben erg bang nu. (beschrijving)

Op nummer 3 stond Iran Air, waar ik, me zusje en me moeder elk jaar naar mijn moeders zus gaan. Ik schrok wel, en ik vond het niet leuk om te zien.
Ik ben nu nog banger dan ik eerst was voor vliegtuigen, maar me ouders vinden het maar flauwekul.
Kan ik er niets tegen doen dat ik zo bang ben hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Nee, het is hartstikke logisch dat je bang bent.
Alleen die angst is niet helemaal terecht. Als je kijkt hoeveel vliegtuigen er per dag opstijgen en weer netjes landen, en hoe vaak dit mis gaat, is de kans dat je vliegtuig neerstort kleiner dan dat jij door een meteoriet geraakt wordt op de weg naar school!
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, alle piloten zijn super gespecialiseerde mensen die echt wel weten wat ze doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is vliegen vele malen veiliger dan autorijden.
De pest is alleen: als er tijdens de vlucht echt iets flink mis gaat en het vliegtuig stort neer, dan heb je weinig kans dat je het overleeft.
Vliegangst kun je laten behandelen, het is een fobie. Hier kun je er veel over lezen: http://www.allesovervliegangst.nl/
En deze stichting biedt vliegangsttrainingen: http://www.valk.org/
Let wel: zo'n training maakt natuurlijk niet dat die statistieken beter worden, maar kan wel zorgen dat je niet gierend van de stress in het vliegtuig stapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Iran Air moet je natuurlijk nooit gaan vliegen. Het is niet voor niets dat ze sinds vorig jaar niet eens meer in de EU mogen landen. De kans dat je er nog mee zult gaan vliegen is daarmee dan ook aanzienlijk afgenomen. En dat is het goede nieuws.
In hetzelfde onderzoek komt British Airways als veiligste uit de bus (al 35 jaar geen dodelijke ongelukken) en die vliegen vast ook wel op Iran.