Wat is een goede (beste) route van Arnhem naar Gerlos (Oostenrijk)

Ik ga morgenavond naar Oostenrijk. Heb een tomtom, maar ben er al een paar keer achter gekomen dat die niet altijd dezelfde route kiest.
Dan weer via nijmegen - venlo, dan weer via Arnhem, maar ook in Duitsland niet altijd één zelfde route.

Dus ik dacht.. ga even op internet kijken.
In de afbeelding zie je wat maps er van vind. Met rood heb ik (grofweg) een alternatieve route aangegeven.

Kan iemand mij duidelijkheid geven over welke route er het meest optimaal is.

Ik wil zo min mogelijk file,
Zo min mogelijk wegwerkzaamheden,
zo min mogelijk snelheidsbeperkingen.

Ik hoef echt niet 5 uur achter elkaar aan topsnelheid te kunnen jagen, maar 140 - 150 rijden vind ik wel lekker.

Welke route adviseer jij mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Het beste antwoord

De route die google-maps je voorstelt, gaat zoals je ziet dwars door het Ruhrgebiet, en Frankfurt/Mainz. Érg drukke wegen, zeker rond de spits. Daarnaast weet ik dat er op het moment veel werkzaamheden zijn in de omgeving van Frankfurt, dus mijn tip zou zijn: Neem niet de korste route, maar de meest relaxte:

Ga in Venlo de grens over, rij zuidelijk richting Köln, Vanaf daar oostelijk tot de E41, waar je je reis richting het zuiden vervolgt, over Würzburg en Nürnberg. Zo wordt je route niet veel langer, maar omzeil je drukke gebiede, waar veel snelheidsbeperkingen gelden en wegwerkzaamheden zijn.

Veel plezier in de sneeuw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De A3 een beetje proberen te vermijden. Zie de link!
Rij via de A7 (Kassel) dan ben je slechts 40 km en 20 min. langer onderweg.
Als de 3 o.k. zou zijn prefereer ik toch nog de 45 te nemen over Siegen, is een lekkere ontspannen route met minder drukte, je vermijd dan in ieder geval een groot deel van het Ruhrgebied, Keulen en Frankfurt.
Goeie reis , veel plezier en heelhuids terugkomen. Sneeuwkettingen mee, voor het geval dát?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gaan ook naar Gerlos en gaan bij Venlo de grens over. Neem vervolgens de links-Rheinische Autobahn en rijd over Karlsruhe en Stuttgart. Iets langer in km maar veel sneller weet ik uit ervaring! Tussen Stuttgart en Munchen wordt het al drukker en vanaf Munchen is het altijd drama. Tot Stuttgart kan je echter hele grote stukken hard doorrijden. Vermijdt de route Koln-Frankfurt-Wirzburg-Neurenberg-Munchen, dat scheelt je een hoop files. En als er geen file is rijd je in een 120km/u rijdende file en dat is erg vermoeiend!
Fijne vakantie!

Toegevoegd na 48 seconden:
Wij vertrekken overigens op zaterdagmorgen om 3.00 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd de E61 genomen,dan de 6,bij abk.Crailsheim de 7,bij Ulm de 8. Altijd goed!