Ik ga deze zomer 5 dagen naar Parijs. We slapen die 5 dagen in 91310 LINAS. Hoe geraken we in Stad Parijs? Een 5-dagenkaart? Welke kaart kopen?

Toegevoegd na 9 uur:
Linas ligt buiten de stad Parijs ( 23 km). Wie heeft er ondervinding? Op 4 km ligt er een treinstation maar gaat deze tot Parijs? Kan ik in dit station zo een oplaadbare kaart kopen? Er is ook een bushalte maar welke bussen gaan tot Parijs enz?
Thx en groetjes
Echo

Toegevoegd na 9 uur:
We gaan van donderdagmorgen tot maandagavond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je moet gewoon een dagkaart kopen voor de metro. Voor een paar euro kan je de hele dag reizen, en de metro's gaan vaak door tot de buitenste wijken van Parijs. Je stapt zo uit bij dé bezienswaardigheden, echt een tip

Toegevoegd na 12 uur:
Als het goed is rijden er vanuit Linas bussen naar de buitenwijken van Parijs, daar eindigt (begint) de metro en daar kan je gewoon die kaartjes kopen. Ik las hieronder dat er een soort OV-chip is, dan is dat wel een aanrader.
Als je met de auto erheen gaat kan je ook in de buitenwijken in het metrostation (vrij goedkoop) je auto neerzetten, en dan stap je vanaf daar op de metro die je tot alle uithoeken van Parijs brengt.
Zo heeft het z'n voordeel dat je een parkeerplek hebt, je niet door het drukke Parijs heen hoeft, je niet al je vakantiegeld uitgeeft aan parkeerkosten en al die extra benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet een franse Ov chipkaart kopen waar je dan gewoon geld op kan zetten en dat kost maar 5 euro, dit heb ik inn Londen gedaan. Maybe kan het ook in paris . iig veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan welke dagen je gaat.
Je kunt voor 5 euro een soort van ov chipkaart kopen (wel ff pasfoto meenemen) en dan kun je die 'opladen' met een weekkaart.
Die is geldig van zondag t/m zaterdag.
Weekkaart kost 16.20 volgens mij.

Koop geen Paris Visit.
Die is voor de toeristen en veel duurder.
De kortingsbonnen die erbij zitten haal je er niet uit.
Voor meer vragen PM maar, of ga naar het forum van de parijs.startpagina