Naar welk continent kan ik het beste gaan in de zomermaanden om de bergen in te gaan ivm het klimaat? Sa

Weet jij het antwoord?

/2500

In Europa is het 's zomers meestal erg aangenaam in de bergen. Niet te heet, niet te koud, mooi bergwandelweer.

Welk klimaat wil je dan? De Alpen en de Pyreneeën liggen in Europa. Wil je het koeler dan ga je naar Noorwegen of Zweden. Nog steeds Europa.

Ik ga ervanuit dat je bedoelt dat je goed weer wilt hebben (droog, niet te koud etc). Het Noordelijk halfrond heeft tegelijk met NL "zomer". Op het Zuidelijk halfrond is het dan winter, dus kortere dagen en kouder en natter. Er zijn alleen een heleboel landen en gebieden met een totaal ander klimaat en met andere seizoenen als hier... Ik zou zeggen dat tijdens onze zomer de continenten op het noordelijk halfrond, maar ook rond de evenaar zich uitstekend lenen voor een bergtocht/wandeling/expeditie? Europa, Afrika, Noord-Amerika, Azie... ongeveer de hele wereld dus. Om een paar concrete voorbeelden te geven: - Mont Blanc (4807m) Zwitserland - Mount Everest (8850m) Nepal - Kilimanjaro (5895m) Tanzania - Vaalserberg (321m) NL

Bronnen:
Bosatlas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100