Naar welk continent kan ik het beste gaan in de zomermaanden om de bergen in te gaan ivm het klimaat? Sa

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

In Europa is het 's zomers meestal erg aangenaam in de bergen. Niet te heet, niet te koud, mooi bergwandelweer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk klimaat wil je dan?
De Alpen en de Pyreneeën liggen in Europa.

Wil je het koeler dan ga je naar Noorwegen of Zweden.
Nog steeds Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ervanuit dat je bedoelt dat je goed weer wilt hebben (droog, niet te koud etc).

Het Noordelijk halfrond heeft tegelijk met NL "zomer".
Op het Zuidelijk halfrond is het dan winter, dus kortere dagen en kouder en natter.
Er zijn alleen een heleboel landen en gebieden met een totaal ander klimaat en met andere seizoenen als hier...

Ik zou zeggen dat tijdens onze zomer de continenten op het noordelijk halfrond, maar ook rond de evenaar zich uitstekend lenen voor een bergtocht/wandeling/expeditie?
Europa, Afrika, Noord-Amerika, Azie... ongeveer de hele wereld dus.

Om een paar concrete voorbeelden te geven:
- Mont Blanc (4807m) Zwitserland
- Mount Everest (8850m) Nepal
- Kilimanjaro (5895m) Tanzania
- Vaalserberg (321m) NL
Bronnen: