Er zijn diverse cafés/restaurants, waaronder:

Monserrat bar
Aan de Avenida de Belgica, niet ver van il Capitolio. Hier wordt altijd leuke muziek gespeeld en de Cubanen komen hier ook massaal binnen om er van te genieten. Een simpel hapje eten kan hier ook.

Café de Paris
Als je over de Calle Obispo loopt valt dit café je zeker op. Er zitten zowel toeristen als Cubanen binnen. De band die 's avonds speelt is erg goed.

La Zaragozana
Een van de oudste restaurants in Havana met Spaanse specialiteiten als paella, tapas en visgerechten.

El Floridita
Ernest Hemmingway dronk er graag zijn Daiquiries en maakte daarmee de bar wereldberoemd. Hele tourbussen worden in de bar gedropt, maar toch is het leuk om even een kijkje te nemen in deze bar en er een drankje te drinken. Houd er wel rekening mee dat de drankjes er zo'n 3 tot 4 keer duurder zijn dan elders in Havana. Dus... één drankje is genoeg.

Al Medina
Vlakbij Plaza de Armas. Prima Arabisch eten met een Spaans tintje, terwijl er kippen rustig om je heen tokken.

El Patio
Het beste terras van heel Havana, op de Plaza de la Catedral. Heerlijk om er 's middags te genieten van een drankje. Er 's Avonds eten kan ook, al is het eten best prijzig.

El jardín del Oriente
Het is even zoeken, maar vlakbij Plaza de San Francisco zit in een zijstraatje achter het sjieke Café del Oriënte en schaduwrijke tuin. Cubanen en toeristen komen hier hamburgers en kip eten. De perfecte plek om bij te komen.

Veel plezier in Havana!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Aslof je er zelf geweest bent ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed hè ;)