Zijn er GV-ers die ervaring hebben met verblijf aan Sunny Beach/Zwarte Zee/Bulgarije?

Zijn er hints/tips te geven van de do's and dont's en bezienswaardigheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

hay ik ben 2 jaar geleden geweest, het is een groot nieuw opgezet stuk grond , met heel veel kleding winkels kraampje ed. dus svp pak je koffer zo min mogelijk in met kleding. Het kost daar namelijk niets.
Het is vooral erg op engelse ingesteld, veel karaoke.
Grote pullen bier ed. Als je een hotel heb dan svp boven de 3 sterren. Anders is het niets.
Eten kost daar niets. Elke avond uit eten 3 gangen incl drinken 10 a 12 euro de man.
Ook al heb je niets met engelse of karaoke, ga toch eens voor de grap in zo'n tent zitten. Is achteraf best entertainment. Verder zijn er niet veel uitgaans gelegenheden. Meer kroegjes en pubs.
Verder kennen de Bulgaren slecht engels maar dat maakt niet uit, met handen maak je alles duidelijk.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sowieso twee algemene tips m.b.t. Bulgarije:

1) Ze gebruiken daar het Cyrillisch schrift, dat behoorlijk afwijkt van het Westers schrift.

2) Oversteken in Bulgarije is levensgevaarlijk. Verkeersregels lijken niet of nauwelijks te gelden. Hou dit in de gaten als je 's avonds wat later uit een café terugkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een jaar of 10 terug wel eens in Bulgarije geweest aan de 'Goudkust'. Was wel relex allemaal en toen vooral spotgoedkoop. 7 gangen menu voor omgerekend nog geen 15 gulden. Hoe het nu allemaal is durf ik je niet te zeggen. Hoewel je ook toen al erg goed moest oppassen met oversteken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens gelezen van Bulgaren zelf die zeggen dat Sunny Beach vooral één groot toeristische oord is en dat het leuker is om het binnenland in te trekken als je het echte Bulgarije wilt ontdekken. Maar dat is van horen zeggen natuurlijk, ik ben er zelf niet geweest. Veel plezier daar, in ieder geval.