wij willen van de zomer in schotland onze vakantie gaan houden en van hotel of jeugdherberg trekken.

Gedeeltelijk met trein en ander vervoer en ook wandelend.
Wie heeft hier goede ervaringen mee en mogelijk tips hoe en wat. Mogelijk organisaties die dit aanbieden of mogelijk een eigen reisroute met slaapmogelijkheden.
Alvast bedankt

Rik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben wij een paar jaren geleden gedaan maar dan met eigen auto en veel wandelen. Overnachtingen zijn heel gemakkelijk elke dag te vinden. Het is daar prachtig. Helaas kan ik je niets over het openbaar vervoer melden.

Het beste antwoord

Wat wij gedaan hebben tijdens onze vakantie in Schotland is om alleen maar de tussen bestemmingen te boeken waar we kunnen overnachten. Zo hebben de 3 overnachtingen gehad van elke week en we hebben de overtocht met de boot geregeld.
Voor de rest zijn we op eigen vervoer gegaan (met de auto).
Al deze boekingen hebben we bij een reisorganisatie gedaan en ik geloof dat het Global reisbureau was.

Het enige wat we hebben gedaan is bepalen in welke regio's we willen gaan zitten. Hierbij hebben we rekening gehouden met de reistijd van maximaal een halve dag.
Ook wilden we in een bungalo, zodat we helemaal op onszelf konden zijn inclusief het eten maken. En in de week dat we in een huisje zaten hebben we de buurt en de omgeving verkend op leuke bezienswaardigheden.

Dit is wel wat anders dan met de trein of wandelen, maar misschien heb je er toch iets aan gehad. Ik denk dat de enige doel is om van A naar B te gaan en dan kan je lokaal kijken of je daar misschien nog wat fietsen kunt huren.