Vader overhalen vakantie te betalen

Ik (19jaar) ga samen met mijn vriendin (14jaar) op vakantie a.s. zomer.
Ik ben het gewend vanuit huis dat wanneer je als iemand van 14 jaar alleen op vakantie gaat je ouders (een deel van) de vakantie voor jouw betalen. (Eigen deel betaal ik natuurlijk zelf wel) Nou vertikt de vader dat van mijn vriendin om te doen. Terwijl zij zelf niet op vakantie gaan. Enige tips om hem over te halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (14)

Ik heb zo het vermoeden dat de vader van jouw vriendin niet wilt dat jullie samen op vakantie gaan, en daarom de betaling weigert.
Dit zeg ik dus zonder ook maar een idee te hebben hoe de vader tegenover jullie vriendschap staat. (ik persoonlijk zou er niet gelukkig mee zijn, zonder iets over jouw persoonlijkheid te kennen. Misschien ben jij een heel goede jongen, maar toch..)
Een dochter van 14 is niet iets wat je zomaar meegeeft.
Dus ik denk dat je die vakantie gewoon uit je hoofd moet zetten.
13 jaar geleden
Zoals ik al zei in een reactie op je vraag, ik vind 14 jaar te jong om alleen of met iemand anders op vakantie te gaan.
Ik zou eerder een compromis proberen te sluiten, bv, ga samen een week op zeilkamp ofzo, daar zijn meerdere jongeren. Of ga met haar familie mee en zet de tent op een andere plaats op de camping. Tenminste als je naar een camping gaat.
Vinden haar ouders het wel een goed idee dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe 'volwassen' je vriendin is en hoe serieus jullie relatie, maar 14 jaar is best jong om als meisje alleen met haar vriend op vakantie te gaan, voor het eerst zonder ouderlijk toezicht. Ik kan me daarom wel voorstellen dat haar vader zich niet geroepen voelt om de vakantie te betalen. Maar ik weet natuurlijk niet wat zijn persoonlijke motieven zijn om financieel niet te willen bijdragen. Dus kun je het beste met hem gaan praten om erachter te komen wat hem precies dwars zit. Misschien wil hij eerst van jou horen wat je van plan bent en of je te vertrouwen bent.

Je kan proberen haar vader te overtuigen van je goede bedoelingen. Ga het gesprek met hem aan en zeg dat je je verantwoordelijkheid neemt, goed voor zijn dochter zal zorgen, dat er geen gekke dingen zullen gebeuren en haar weer veilig thuis brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger schreef de wet, dat 'je geen gelegenheid mocht geven'. Iemand samen op vakantie laten gaan is het faciliteren van strafbaar gedrag. Een jongen van 19, in een tentje in een warme zomer is de kat op het spek binden
Nee, geen tips.
Ik denk dat de vader zoiets heeft van als ik niet betaal gaat het misschien niet door en hoeven we er verder niet over te zeuren.
Is de moeder nog ergens in beeld?
Of is de vader de enige met centen?
Nee, 14 jaar is veel te jong om alleen met een vriendje op vakantie te gaan.
Ik zou eens zien of er geen alternatieven te bespreken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boos, kortaf en zeiken bij der ouders je meisje he ;)
Helpte bij een vriedinnetje van mij ook maar dat was een groep waar we mee gingen 50 man ofzo :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mijn dochter was, kreeg je ze absoluut NIET mee op vakantie, laat staan dat ik er voor zou betalen.
Die vader proberen over te halen, lijkt mij dus weinig zinvol.
13 jaar geleden
Dan moet je eens even goed nadenken waarom die vader dat niet doet.
In principe ben je net kind af.
Die vader heeft zorgen over de puber die zijn dochter is,en ik kan me voorstellen dat hij het helemaal niet ziet zitten.
Maar daar moet je gewoon eens een gesprek met je aanstaande schoonvader mee aangaan.
En als jij de toestemming hebt om met je geliefde op vakantie te gaan.
Dan zou ik s,avonds gewoon een bij baantje nemen.
Dat moet de liefde toch waard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Dat vind ik een leuke Eef +
Dat haar ouders zelf niet op vakantie gaan doet er absoluut niet toe. Denk je, omdat zij zelf niet weggaan, dat zij de vakantie van hun dochter wel willen/kunnen betalen?
Als mijn dochter van 14 op vakantie zou willen gaan met haar vriendje van 19 zou ik dat als ouder absoluut niet goed vinden. Je kunt proberen om haar vader over te halen wat je wil, maar als hij nee zegt dan is het nee. Het kind is nog veel te jong om zonder haar ouders op vakantie te gaan met haar vriendje. Of jij nou 19 bent of wat dan ook doet er niet toe. Zij is nog veel te jong.
Overhalen heeft geen enkele zin. Ik kan haar ouders alleen maar groot gelijk geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij jou thuis normaal is (ouders die de vakantie van hun kinderen betalen) is dat in andere gezinnen helemaal niet. Ik heb zelf ook altijd gewoon voor mijn geld en vakantie moeten werken. Tenzij ik met mijn ouders meeging.

De ouders zijn absoluut niet verplicht mee te betalen aan de vakantie van hun dochter. Sterker nog, door dit niet te betalen leren ze haar meer over de waarde van geld en persoonlijke financien.

geen geld = geen vakantie.

Wees blij dat je toekomstige schoonouders de financiele gezondheid van hun kind zo belangrijk vinden. Er vanuit gaande dat jullie samen blijven en op een gegeven moment gaan samen wonen of trouwen zullen jullie ook samen op het geld moeten letten. Deze vakantie overslaan kan er mede voor zorgen dat jullie later geen geld problemen hebben.

Daarnaast, jij wil op vakantie met haar, is het dan ook niet aan jou om dit te verzorgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan, dat je een normale jongen ben. Op die leeftijd spuiten de hormonen je neusgaten uit.

Je weet, dat je strafbaar bent en zelfs in Italie of Frankrijk in de gevangenis kunt belanden. Vergis je daar niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van de (goede) reacties die hier boven staan kan je proberen om de vader over te halen door te praten met hem over het feit waarom hij niet wil betalen.
Vraag hem waarom hij er bezwaar tegen heeft. Het feit dat ze zelf ook niet op vakantie gaan kan duiden op het gebrek aan geld. (en misschien wil hij dat niet aan jou vertellen )Dan valt er weinig te halen natuurlijk.
Als het gewetensbezwaren zijn omdat ie z'n dochter te jong vindt kan je kletsen als Brugmans maar dan zit het er niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere ouder doet zijn kind opvoeden volgens zijn gevoel dat goed is voor het kind. Ouders kunnen ook verschillend denken over wat normaal is in het betalen van een vakantie voor hun kind wat in het ene gezin normaal is hoeft niet de regel te zijn in het andere gezin. Beide zaken kunnen aan de hand zijn in jouw probleem. Als ik jouw vraag zo lees komt er bij mij ook nog naar boven dat de reden wellicht op het financiele vlak licht. Wellicht heeft je vriendin broers of zusters die ook wel op betaald door hun ouders op vakantie willen. Als die ouders al hun kinderen gelijk willen behandelen dan wordt dat wellicht niet te betalen. Mijn tip zou zijn betaal ook voor je vriendin en ga dan maar wat korter of eenvoudiger op vakantie. Dat moet het jou toch waard zijn als je dan met je vriendin op vakantie kunt gaan. Ik wens je veel wijsheid, geluk en een fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste wat jij gewend bent geldt dus duidelijk niet voor iedereen. Ten 2e als het mijn dochter van 14 jaar met dit voorstel zou komen zou ik het zonder pardon weigeren. Ze is veel te jong om met een jong volwassene op vakantie te gaan.
Zelfs als jijzelf of je ouders zouden aanbieden het te betalen zou het een onverbiddelijke nee blijven!

En het feit dat haar ouders niet met vakantie gaan heeft er helemaal niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 jaar, je vriendinnetje? Bof je. Krijg je nog kinderkorting...

Die vader hoef je niet over te halen. Geen haar op de beste man zijn hoofd die er over piekert om een cent bij te dragen.
Je vriendin is immers al zo volwassen dat ze met jou op vakantie wil? Kan ze ook haar eigen geld verdienen...hoewel...met 14...