Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ligt er doorgaans een bijbel op 'n hotelkamer? Wie/wat bepaalt het beleid daarin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is lang niet in alle hotels het geval, zelfs niet in Amerika en in nog mindere mate in Nederland. En in landen waarbij het Christendom een religieuze minderheid is zal het misschien nauwelijks voorkomen.

De verspreiding van de hotelbijbels wordt mogelijk gemaakt door de Gideons Internationaal, een organisatie. Op wikipedia lees je meer over deze organisatie.

Als er al bijbels in een hotelkamer worden geplaatst zijn die niet van het hotel, maar van deze organisatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nederland kent 15 regionale afdelingen van de organisatie, dus er zullen zeker hotels in Nederland zijn met een Gideon Bijbel. Ik heb zelf weinig ervaring met hotels in Nederland, maar bij al mijn zakelijke hotelbezoeken in het buitenland (stuk of 10) ben ik nog maar één keer een Gideon Bijbel tegengekomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Het beleid wordt door de directie van het hotel of keten bepaald. De bijbels worden door de organisatie aangeboden, dus jet kost het hotel zelf geen geld (tenzij ze ook een donatie doen). Waarschijnlijk kiezen ze ervoor om hun Christelijke clientele te plezieren. De bijbels zijn hier ook ooit voor bedoeld, niet zozeer om mensen te bekeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoteleigenaren hebben er een hekel aan als hun gasten zelfmoord plegen; ze hopen dat de waarschuwingen in de bijbel hun gasten er van weerhouden.
Het beleid ligt bij de eigenaar of manager.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden