Hoe kan ik de ouders van m'n vriendin overhalen zodat we alleen op vakantie mogen?

Ik ben 14 jaar en ik en een vriendin van me willen samen op vakantie. We hebben een camping gevonden die vlakbij is. Van mijn ouders mag het, maar van die van haar niet. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het mag van haar ouders?

Toegevoegd na 4 uur:
We zijn al heel lang vriendinnen. En we hebben de camping al gebeld en we mogen komen, want ze hebben wel vaker mensen van onze leeftijd gehad daar. En dan letten ze ook een beetje extra op ons.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zijn jullie gewoon nog een beetje (heel erg) te jong
Amadea
13 jaar geleden
En dan weten we nog niet eens of jij haar vriendin of haar vriend bent. Welke ouders kunnen dat nou goed vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de camping is 10 minuten met de auto vanaf waar wij wonen. We zijn beste vriendinnen al hee lang, dus we kennen elkaar heel erg goed!
zondag
13 jaar geleden
Je bent net uit de luiers en wilt nu al alleen op een camping staan? Dat had je moeten bedenken toen je nog in de kinderwagen lag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou nou, net uit de luiers vindt ik wel wat overdreven, op jullie leeftijd ben je hard op weg om volwassen te zijn en om je te ontwikkelen buiten je 'nest'.
@ Zondag, ken je niet het gevoel en de gedachte die je had als iemand tegen jou zei dat je 'net uit de luiers kwam'?

Antwoorden (10)

Heel lief aankijken
Helpen met huishouden
zoiets :P
Heeft bij mij ook geholpen haha xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als haar ouders standvastig zijn gaat het je niet lukken. 14 is ook erg jong.
Misschien een idee om haar ouders met de jouwe te laten spreken?
Jouw ouders hebben blijkbaar wel argumenten waarom ze jou wel laten gaan. Misschien kunnen jouw ouders ze wel overhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun vertrouwen inwinnen. Ze willen natuurlijk wel zeker weten dat jij goed voor haar zorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond de tafel met jouw ouders en haar ouders. Paar potten bier erbij voor de papa's, glaasjes wijn voor de mama's en naarmate de avond voortsukkelt en de drankvoorraad keldert krijg je een steeds grotere kans dat jullie samen mogen kamperen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus zorgen dat je voor het ochtendgloren op de fiets zit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahaha, ja zo zou het kunnen gaan, maar inderdaad 's ochtends met je nuchtere kop alles weer terug draaien.
Als je een leuke reis doet via bijvoorbeeld een reisorganisatie zoals vinea heb je kans dat je ouders eerder ja zeggen omdat deze reizen begeleid zijn. Ik heb het destijds gedaan en er enorm van genoten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is vlakbij voor jou? Ik snap der ouders wel als dit aan de andere kant van het land ligt. Maar als het 1 dorp verderop ligt kun je veel info verzamelen om te laten zien dat het veilig is. Ook kun je laten zien dat je betrouwbaar bent en de ouders helpen en jullie ouders met elkaar te laten praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
STel eens voor dat jullie een proefvakantie houden , om te kijken hoe dat gaat. En overweeg de voor en tegens, je bent nog 14 wat erg jong is, Wat doe je als er wat is? kan je wel een poos met je vriendin alleen zijn, want je zit wel op elkaars lip. Veel praten met de ouders en belangrijk, probeer te begrijpen als hun nee zeggen en er moeite mee hebben,

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door met doorslaggevende argumenten te komen, maar ik vermoed dat de ouders van je vriendin hier niet gevoelig voor zijn. Dat wil niet zeggen,dat ze jullie niet vertrouwen, maar dat ze bang zijn voor incidenten,die jullie als 14 jarigen niet onder controle hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik alle info op een rijtje zet vind ik dat er niets op tegen is.
Jullie zijn al heel lang vriendinnen van elkaar.
De gevonden camping is niet te ver weg.
Jullie zijn "al" 14 jaar, maar we kunnen vanaf hier niet zien of jullie "wilde meiden" zijn of rustige types.
Toen ik 14 was mocht ik ook met 2 vriendinnen kamperen. Ik weet natuurlijk ook wel dat de tijden nu wel heel anders zijn.
Maar de 14-jarigen van tegenwoordig hebben mobieltjes en kunnen dus gemakkelijk naar huis bellen als dat nodig is.
Wat hierboven al gesuggereerd is: de ouders bij elkaar zetten en jullie plannen goed uiteenzetten. Jullie kennen elkaar al heel lang, en ik neem aan dat de ouders elkaar ook wel eens hebben ontmoet.
Je kunt voorstellen dat ze om de avond bij jullie mogen komen kijken.
Vraag hun hulp, bijv. bij het vervoer van de kampeerspullen, Vraag of ze helpen met het uitzoeken van een plek. Betrek ze erbij.
Beloof elke dag even te bellen.
Begin met een weekje, niet langer.
Mischien kunnen jullie proefkamperen in de tuin?
Wie weet lukt het!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil geen spelbreker zijn, maar op heel veel campings mag je niet alleen staan onder de 16 jaar. Dus daar moet je eerst naar informeren.
Je kunt wel met allerlei argumenten komen dat jullie te vertrouwen zijn, maar andere jongeren zijn dat niet altijd.
Ik denk dat dat meespeelt bij de ouders van je vriendin.
Er zijn ook vele leuke kampen in Nederland waar je ook gezellig heen kunt en ook nog wat onderneemt (zeilkampen, paardenkampen).