Is deze site wel te vertrouwen?

Mijn vrienden en ik willen graag in de zomer met ze allen een villa huren van deze site http://www.funvillas.nl/ maar is dit echt of oplichterij?

Toegevoegd na 1 uur:
Okee super bedankt allemaal. Denk dat we maar bij een andere site gaan kijken. Ik had ook al zo'n vreemd gevoel erover en ik ben blijkbaar niet de enige. Heb op internet goed gezocht maar ook nergens mensen die al eerder hebben geboekt met Funvillas. Wij gaan snel op zoek naar iets anders

Groetjes, Tessa

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Lijkt me niets mis met deze site/bedrijf.

Bel ze eens op om een gevoel te krijgen of ze een serieuze partij zijn. Vraag ook of ze samenwerken met andere partijen uit de reisbranche en of je langs kunt komen bij ze en of je ze via een reisagent kunt boeken.

Het feit dat je met iDeal kunt betalen zegt iets. bedrijven worden gescreend voordat ze iDeal mogen gebruiken.

Dat ze niet aangesloten zijn bij SGR en ANVR hoeft niets te zeggen. Natuurlijk is het betrouwbaarder als ze aangesloten zijn, maar een KLM bijvoorbeeld is ook niet aangesloten....

Ik zag dat ze op facebook ook een pagina hebben. Vraag daar eens aan de leden of ze al eens geboekt hebben en wat de ervaringen zijn.

Tevens is het van belang om na te gaan wat de betalingsprocedure is. Als je 100% moet aanbetalen zou ik het minder snel doen, maar er zijn ook mogelijkheden dat je 10% of 15% aanbetaald en de rest bij aankomst. Dan loop je ook minder risico.

Succes Tessa!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik heb m'n twijfels:

de 3 pictogrammen (o.a. ideal) rechts bovenin zijn niet klikbaar

helemaal onderin zijn de pagina's "Partners" en "Affiliates" bij mij leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prictogrammen geven volgens mij o.a. de betalingsmogelijkheden weer (via iDeal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 1e is een keurmerk:
http://www.keurmerk.info/winkel_detail.php?winkel_id=3096&hfst_id=88
Alleen heb in dit geval niks aan dit keurmerk.
de 3e is ideal.
de 2e weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het wel een probleem dat ze logo's van keurmerken tonen zonder aangesloten te zijn bij zo'n keurmerk. Wat dat betreft een plus, goed gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fun!Villas is inderdaad aangesloten bij de Stichting Keurmerk, welke verifieert dat de website voldoet aan alle eisen die door de Nederlandse Wet gesteld worden zoals bijvoorbeeld de contactgegevens, algemene voorwaarden en privacy policy. Met betrekking tot de privacy zijn de gegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Ook zijn wij gecertificeerde iDeal en PayPal gebruikers. Mocht je inhoudelijke vragen hebben hierover dan kun je natuurlijk altijd direct contact met ons opnemen via de e-mail of telefonisch, zie de website voor contactgegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat jullie zelf ook even reageren. Misschien een tip om te zorgen dat de logo's ook verwijzen naar de juiste pagina van Stichting Keurmerk.
Ik zou het niet doen. Ze zijn bij geen enkele organisatie aangesloten en alleen bereikbaar via mailadressen en postbussen.

Zoek iets betrouwbaarders zou mij advies zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
De algemene voorwaarden lijken wel door een kind van 10 geschreven en staan vol met taalfouten. Er is aanbod genoeg, laten gaan deze site.
paulus811
13 jaar geleden
In hun algemene voorwaarden staat:

"Reisorganisator is (nog) niet aangesloten bij deze Verenigingen en sluit daarmee overige raamovereenkomsten en bepalingen van de ANVR ofwel
Consumentenbond uitdrukkelijk uit."

Mijn advies is dan ook: Weg wezen!
escape
13 jaar geleden
Volgens mij is het geen oplichterij. Kijk op de site eerst of de contactgegevens kloppen. Ze hebben een KvK nummer en dat kan je nakijken. Ik heb daar net even naar gekeken en zie geen gekke dingen op de site staan.

De contactgegevens bevatten e-mail adressen en telefoonnummers. Die kan je bellen ter controle (overdag).

Verder kan je nagaan of ze algemene voorwaarden hebben:

http://www.funvillas.nl/service/algemenevoorwaarden

Het enige wat ik mis is dat ze aangesloten zijn bij een brancheorganisatie. Als dat niet zo is zijn het geen oplichters, maar als ze failliet gaan krijg je moeilijker je geld terug.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben het met de overige antwoordgevers eens dat je eigenlijk geen zaken moet doen met aanbieders die niet aangesloten zijn bij brancheorganisaties. Het is een groot risico dat als ze niet leveren wat je hebt afgesproken dat je heel moeilijk je klacht kwijt kunt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens geven ze zelf aan:

"Klachten

We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je ondanks de inspanningen van ons personeel en onze reisleiding ergens niet tevreden over zijn dan moeten wij in de gelegenheid gesteld worden om ter plaatse de klacht op te lossen. Als dit niet lukt bestaat er een klachtenprocedure. Komen wij er samen niet uit dan kan de Geschillencommissie Reizen (sgc.nl) een uitspraak doen waar alle partijen zich aan moeten houden."

Toegevoegd na 6 minuten:
Fun!Villas™ is een handelsnaam van CostaCasas® C.V. Het KvK nummer verwijst er ook naar. Ik denk dat ze net gestart zijn. Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Laat ze zich eerst maar bewijzen. Maar van oplichting kan ik niets vinden.

Toegevoegd na 29 minuten:
NB. Wat niet netjes is dat ze logo's rechtsboven tonen. Ook dat is nog geen oplichting, maar ook een reden om hier vooralsnog niet mee in zee te gaan.

Toegevoegd na 15 uur:
Volgens de organisatie zijn ze aangesloten bij

Toegevoegd na 15 uur:
- stichting keurmerk
- IDeal
- Paypal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er staat wel een kvk nummer op de site.. Maar als je die natrekt kom je op dit bedrijf uit: http://www.costacasas.nl/
Ik vind het een beetje raar :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij een beetje opvalent mijn vaderwerkt met website 'sen hij zegt zelfs dat hij niet klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze site

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb ff een test gedaan op deze site http://www.anvr.travel/index.php en dan op controleer lidmaatschap rechts van de site

Als ik funvilla in vul komt hij er niet in voor dus is het niet te vertrouwen.
En als je neckerman of d reizen of thomas cook invul komt die er wel in dat het te vertrouwen is.
en funvilla niet dus niet doen bij funvilla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site riekt echt naar oplichting:
> last minutes aanklikken: niets beschikbaar.
> 'Mijn villa' aanklikken: ''op dit moment niet beschikbaar"

Ik heb geprobeerd een reis te selecteren en een vertrekdatum met 5 maanden marge (!) gekozen: "geen beschikbare accomodatie gevonden."

Bij mij gaan hier alle alarmbellen rinkelen en alle seinen op rood.

Zoals de meesten hebben geantwoord: niet doen!