Ik ga naar New york nu wil ik graag een duidelijk en overzichtelijke reisgids met handige plattegronds en een metrokaart BV.Welke raden jullie mij aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou deze in de gaten ik ga dit jaar ook naar NYC. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euhm welke? wanneer ga jij??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de zomer vakantie, ik moet nog eventjes met mijn werk overleggen wanneer precies, maar het word zeker onvergetelijk!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh met deze bedoelde ik de vraag ;)

Het beste antwoord

100% New York is leuk. De capitool serie is zo'n beetje standaard.

In principe hebben alle reisgidsen een goede plattegrond en metrokaart.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik je als tip mee wil geven is om op de website van CityPass eens te kijken. Als je een aantal dingen wilt zien, dan is zo'n City Pass enorm handig. Het bespaart je uren in de rij te staan (bijvoorbeeld MoMa of Statue of Liberty als option).

Toegevoegd na 8 minuten:
Omdat wandelen een goede manier is om New York te ontdekken, zou je ook de gids "50 wandelavonturen in New York" kunnen kopen. Wandelend kom je van alles tegen en het volgen van zo'n wandeling uit een gids is erg leuk.

Bijgaande een link van Bol.com. Als je in het zoekvak van deze website "new york" intypt krijg je alle boeken over deze stad.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je met kinderen gaat is het boek "New York voor Kids" een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel 1 dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geldigheid van Citypassen is 9 dagen (vanaf de dag dat je de eerste gebruikt). Het is een boekje met tickets voor een vast aantal attracties in de lijst (zie link). Sommige attracties moet je er extra bijboeken via de Option Ticket. Dit staat op de site goed uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het boek 100 % new york gehaald en idd en leuk en handig boek!!!
Thanks voor de bruikbare tips!

Andere antwoorden (4)

Ik zweer bij de ANWB-Extra gidsen van de ANWB.

Mooi handzaam formaat, actuele informatie over bezienswaardigheden, café's, hotels, de lokale keuken, winkelen en uitgaan.
Daarnaast ook altijd enkele stadswandelingen die uitgebreid beschreven worden.

Verder een Uitneembare grote kaart met openbaar vervoer en straatnamenregister
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte in NY het boekje Citypack New York van de Kosmos reisgidsen. Het is prettig dun, heeft een aparte (losse) plattegrond, o.a. een hoofdstuk met wandelingen, dagtochten en excursies, en een hoofdstuk met de 25 interessantste bezienswaardigheden. Het geheel zit in een plastic omslag zodat je de plattegrond niet kwijtraakt en je boekje niet vies wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn de ANWB-gidsen ook een standaard verhaal als ik een stedentrip maak. Zijn gewoon het meest overzichtelijk en vaak uitstekende kaarten erin. Mijn ervaring is ik de gidsen vooral voor voorwerk gebruik en ter plaatse met losse kaartjes werk en POI's die ik zelf uitgezocht heb.

Als je een iPhone hebt dan is er ook een speciale app voor de NY Subway. Is helemaal ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speur even op het net, en je vindt een hele kaart met de route,s van metro,s in NY heb ik ook gedaan toen ik naar Londen ging.