Skieen of Snowboarden, Privéles of niet?

Ik ben een jongen van 14, en ik ga in februari op wintersport. De verleden keren heb ik altijd geskied maar mijn broer ging sinds vorig jaar snowboarder, dit is hem goed bevallen en hij heeft mij ook wel een beetje nieuwsgierig gemaakt. Nu is mijn vraag; wat zal ik gaan doen?

En de andere, is privéles het geld waard? normale les kost waar ik heen ga 30 euro per daghelft, en privéles 40 euro per uur. Waarschijnlijk doe ik samen met iemand en dan wordt het 50 euro per uur per 2 pers.

Alvast bedankt!
Groeten, Niels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een priveles zal je niet veel meer leren dan een normale les,en is wel duurder.
wel is het zo dat je meer individuele aandacht zal krijgen bij een priveles dan bij een normale les.

Het is dus wat je zelf wilt, je kan voor een redelijk bedrag leren snowboarden met een klas(waarin je gewoon netjes de beginselen leert) of je kan met voor veel meer geld extra aandacht krijgen.

Je zegt dat je al kan skieen, dus ik denk zelf dat je geen prive lessen nodig hebt.en van de normale lessen misschien een dagdeel en dan heb je de beginselen door en kan je lekker gaan glijden.

je leert m.i toch pas boarden als je een op eigen houtje van een helling af gaat.(met vallen en opstaan :))

Ik heb zelf de eerste keer 1 halve dag een "normale" les gevolgd en kan ondertussen prima overweg met een snowboard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou proberen deze vakantie te snowboarden en achteraf kijken hoe het bevalt.

en privéles, ik zou als ik een van je ouders was gewone les betalen, maar je kan altijd proberen om ze zover mogelijk te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan al jaren skieen maar het was mijn droom mijn oude lijf nog eens op een snowboard te zetten.

Dat heb ik gedaan door hier (in zoetermeer) een keer zo'n introductieles te nemen (kost echt bijna niks). Was een groepsles maar als je al kunt skieen heb je maar heel weinig extra aanwijzingen nodig, evenwicht ed snap je al voor een groot deel, je moet alleen leren dat bord goed te sturen. Ik kon na een uurtje les heel aardig een helling af.

Dus mijn tip zou zijn: of ter plekke 1-2 ochtenden les (desnoods in een groep als dat veel goedkoper is, maakt echt niet uit) óf je haast je nu nog een keer naar snowworld (als het mag van je ouders) en neemt zo'n proefles voor weinig, heb je het wel een keer geprobeerd, volgens mij hebben ze nu nog één of andere aanbieding, kan je broer ook nog mee
amigo