Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg visite uit het buitenland voor 4 dagen. Wat zijn mooie sightseeings/steden/plaatsen om mijn gasten mee naar toe te nemen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik woon in Nijmegen maar heb de beschikking over een auto...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Friese 11 steden. Stuk voor stuk mooi
Waddeneiland
Boottocht Oude Venen (Princenhof) vanuit Eernewoude/Earnewald bij Drachten
Aldfaers Erfroute: Allingawier, Exmorra, Piaam en Ferwoude
Makkum (plaats zelf en Tighelaar aardewerkfabriek)
Groningen
Appingedam (o.m.hangende keukens)
Garnwerd, leuk klein dorp in Groningen
Warffum
Winsum (Gr.)
Bourtange, vesting
Giethoorn
Enschede
Ootmarsum, dorp en ook openluchtmuseum Los Hoes
Batenburg, mogelijk oudste plaats van Nederland, dicht bij Wijchen. Is een pont naar het mooie stadje Ravenstein
Heusden
Nieuwegein, namelijk oud Vreeswijk. Nieuwegein heeft Vreeswijk en Jutphaas opgeslokt.
Utrechtse Vecht
Kinderdijk, molens
Gouda
Gorinchem
Hulst
Sluis
Goes
Middelburg

Toegevoegd na 38 minuten:
Maastricht
Sittard
Stevensweert
Thorn
Buggenum (bij Roermond, westoever Maas)
Griendtsveen, veendorp tussen Helmond en Venlo
Zuidlimburgs heuvelland
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

A'dam natuurlijk! Of alkmaar de kaasmarkt.of volendam. Ik weet alleen niet waar in de buurt je woont dus waar je zoekt maar hier alvast 3 typisch hollandse dingen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook leuk om ze hollandse dingen te laten eten zoals kaas kroketen enzovoort

Toegevoegd na 10 minuten:
Stampot pannekoeken drop speculaas oliebollen pindakaas suikerspinnen en zo zijn er nog veel meer dingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rondje afsluitdijk, Utrecht (gewoon omdat het zo'n mooie gezellige stad is), Den Haag en/of Scheveningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Deltawerken.
Schiphol.
De Rotterdamse haven.
Een rondvaart door de Amsterdamse grachten.
De grotten in Limburg.
De Domtoren in Utrecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kies een mooie hanzestad zoals zutphen, deventer of kampen.
helaas is het openluchtmuseum in arnhem dacht ik gesloten.
mooie wandeling op park hoge veluwe met eventueel bezoek museum/jachthuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nijmegen en omgeving, prachtig!
De binnenstad is leuk. Als het weer het toelaat, ga je fietsen langs de rivier en kom je door allemaal prachtige kneuterige dorpjes.

Iets verder door (met de auto?) en je komt in Duitsland uit, waar vlak over de grens een enorme Romeinse opgraving met schitterend museum (Xanten) is. Aan de andere kant heb je de bossen rond Groesbeek, het Jachtslot in Mook voor een sfeervolle high-tea.

In het westen Appeltern en z'n beroemde tuinen (in de winter iets minder leuk), een klein stukje verderop en je zit in het schitterende historische stadje Ravenstein, even doorrijden en je komt bij het prachtige 's-Hertogenbosch, waar je een rondvaart kunt maken over de Binnendieze en de Sint Jan kunt beklimmen, en Bossche Bollen kunt eten bij De Groot.

Zoek het niet verder, je woont op de mooiste plek van Nederland.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik kan voor een heel aantal plaatsen in Nederland zo'n promotiepraatje ophangen, het gaat er maar om dat je de schoonheid in je eigen streek kunt waarderen en het niet altijd ver weg en duur hoeft te zoeken. Vraag je 'buitenlanders' of er plekken zijn die ze perse willen zien, zo niet: sleep ze dan lekker rond door je eigen omgeving. Voor hen is het allemaal nieuw, terwijl je er zelf vaak zo aan gewend bent dat je het niet eens meer ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Nijmegen woont is Het Nationaal Park de Hoge Veluwe natuurlijk lekker dichtbij, met een stukje cultuur in het Kröller Müller museum. De Ooijpolder is ook prachtig, een rondje rond de Bisonbaai is ook mooi. En wat te denken van het prachtige coulissenlandschap in Twente, voor ons misschien "gewoon" maar voor buitenlanders heel apart. De hanzesteden Zutphen, Kampen en Deventer hebben ook een prachtige historie.
Wat je ook kiest, geniet ervan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn gasten zijn altijd heel blij met Leerdam en zijn glasblazerij, kasteel de Haar, fiets huren in Loenen en rondje Loosdrechtse Plassen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga met gasten naar "De Zaanse Schans" aansluitend Amsterdam (rondvaart): andere dag "Madurodam" Nederland in het klein, aansluitend Scheveningen met Vredespaleis, binnenhof met de vijverberg. daarna aasluitend Rotterdam Euromast en neem dan de watertaxi naar Hotel New York om koffie te drinken.o.i.d.. Als men van musea houdt is Rembrandmuseum interssant.

prettige dagen, Victor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn gasten uit Canada heb ik veel kunnen laten zien maar ze waren hellemaal gek van de Efteling.
Ik wens je hele fijne dagen geniet vooral van elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn ooit met Amerikanen naar de dijk bij Durgerdam gereden zodat ze zelf konden zien dat de polder achter de dijk lager lag dan het water van de IJsselmeer. Vonden ze geweldig. Daarna door naar de Zaanse Schans (inclusief pannenkoeken) en vervolgens via de Afsluitdijk naar het planetarium van Eise Eisinga en de schilderijen van Jopie Huisman.

Gezien alle tips hoop ik dat jullie de tijd hebben!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotterdam natuurlijk ! En Delft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maastricht natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding