Een rijbewijs is in veel gevallen wel een geldig identiteitsbewijs maar het is zeker geen reisdocument.
Vliegenreizen vanuit Nederland gaan in het algemeen naar een buitenland en dan is dus een geldig reisdocument nodig: een ID card voor europa of een paspoort voor daarbuiten.

Mocht je een binnenlandse vlucht willen nemen dan is een reisdocument in theorie overbodig hoewel je je altijd moet kunnen legitimeren (maar dat kan in NL met een rijbewijs).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rijbewijs is een legitimatie bewijs.

Om te reizen heb je een identiteitsbewijs nodig.

Ergo: nee je komt er niet mee door de Douane.
Zelfs mensen die komen werken op de luchthaven mogen er niet op zonder paspoort of id kaart, als Pashouder ben ik ook verplicht een identiteitsbewijs bij me te hebben.