Hoeveel kilo reisbagage is maximaal toegestaan in het vliegtuig? En hoeveel kilo handbagage is maximaal toegestaan in het vliegtuig?

Ik wil op reis gaan met reisbagage en handbagage in het vliegtuig, maar wil niet over het maximum gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K

Antwoorden (9)

Je koffer mag totaal max 20 kg wegen en je handbagage mag totaal max 5 kilo wegen

Zit je erboven dan loopt de prijs flink op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat op jouw ticket. Ik mag soms 40 kg meenemen, meestal is het de helft en soms helemaal niet
Handbagage is tegenwoordig niet met afhankelijk van het gewicht, het moet in een in de vertrekhal opgestelde kistje passen. Wat ook logisch is: ruimte is in de cabina schaars, en het gewicht maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is het 7 kilo handbagage .
En 20 kilo reisbagage .
Maar als je met TAP reist dan mag je 2 maal 32 kilo meenemen als je met TAP buiten europa reist .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reisbagage 20 kilo en handbagage 5 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikelijk is 7 kg handbagage en 20kg kofferbagage, maar het ligt eraan waar naar toe.

Zelf had ik laatst over gewicht van 8 kg en mijn handbagage was maar 3 kg, ze deden niet moeilijk dat ik het overgewicht in het vliegtuig meenam, dus als handbagage.

Maar nogmaals het is heel verschillend per vliegtuigmaatschappij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de vliegtuigmaatschappij let wel dat de handbagage aan bepaald afmetingen moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap 1) Informeer bij je de vliegtuigmaatschappij hoeveel kilo's reisbagage en handbagage je mee mag nemen.

Dit is iedere keer weer anders, dus juist door het hier te vragen en niet te informeren loop je grote kans over het maximum te gaan.

Stap 2) Ga samen met je bagage op een (betrouwbare) weegschaal staan en zorg dat het nét geen kilo te zwaar is.

Overigens: de meeste maatschappijen doen niet zo moeilijk als je bagage een paar kilo over het maximumgewicht zit. Maar je weet het nooit...

Handbagage is vaak 10 kilo.
Reisbagage is meestal tussen 20 en 40 kilo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je koffer maar onder de 20 kg, dat is bij de meeste maatschappijen het maximum. Voor overgewicht gelden tarieven van 10 euro per extra kilo, dat kan lelijk oplopen! Wel mag, als je b.v. met twee mensen bent met twee koffers, de ene koffer meer wegen dan 20 kg, als de andere dan maar minder dan 20 kg weegt, want het gewicht wordt bij elkaar opgeteld. Ga je met 2 koffers over de 40 kg heen, dan moet je dus alsnog bijbetalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig is het meestal 23 kg. pp en 5 kg voor handbagage!