Kan je een treinticket en busticket gecombineerd kopen bij de nmbs (België)?

Ik zou naar Antwerpen Centraal moeten, en vandaar met de bus naar Wijnegem Shopping Center.

Moet ik dan eerst een ticket kopen bij de loketten van de nmbs en aangekomen in Antwerpen centraal, daar aan de loketten van De Lijn weer een ticket kopen ?

Of kan je dat aan de loketten van de nmbs ook busticket bijkopen? Ik wil niet discrimineren, maar gelieve een belg te antwoorden omdat die meer op de hoogt is van NMBS en De Lijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vandaag nog moet mag je wel opschieten ha ha

Antwoorden (1)

Er bestaat een formule van 'B-dagtrip' (alles inclusief), maar deze is niet van toepassing op het Wijnegem Shopping Center.

Het beste dat je kan doen is een retour ticket kopen naar A'pen centraal en vandaar uit de bus nemen... Bij de bestuurder of op voorhand dan een ticketje kopen, die kosten niet zoveel.

In de nmbs shop kan je meestal geen lijntickets kopen, tenzij er een shop van De Lijn zelf bij is. Ik dacht niet dat dit in Antwerpen Centraal zo was, maar het is al even gelden dat ik er geweest ben.

In een NMBS station kan je meestal ook een combinatie voor meerdere dagen kopen. Dus een combinatie treinticket met lijnpas voor 5 dagen. Maar als je maar1 keer heen en terug moet is dit niet echt aan te raden.

Anyway, het zal de gemakkelijkste oplossing zijn om alles apart te kopen. Gewoon aan de buschauffeur betalen is bij ons ook een optie.

Groeten,
JJanom.