als je van luxe houd raad ik het af want dat is er niet maar als je van lekker avontuurlijk rondtrekken houd en zomaar bij mensen belanden en daar op het land te bivakeren en van een biertje of wodka met de lokals drinken houd dan is het een leuke plek om goedkoop vakantie te vieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zeg aanrader, ik ben afgelopen geweest. Een zeer mooi land.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
wat is er mooi aan het land dan? kun je iets specifieker zijn?
Ik ben er nog nooit geweest,en ik moet eerlijk zeggen dat het me ook niets lijkt...

In verband met de slechte infrastructuur en verlichting van de wegen wordt reizen, buiten de grotere bevolkingscentra, na zonsondergang ontraden. Het vaak onverharde en versleten wegennet is 18.000 km lang. Door de sterke uitbreiding van privé-autobezit is het bovendien erg druk op de weg. De kwaliteit van het wegennetwerk van Albanië ligt ver onder het niveau van andere Europese landen. De 18.000 km aan wegen is slechts voor ongeveer 33% geasfalteerd.
De hoofdstad Tirana en de westelijke kustgebieden zijn over het algemeen veilig te noemen. Op het gebied van de persoonlijke veiligheid zijn de omstandigheden in Albanië verbeterd, maar criminaliteit en corruptie blijven een groot probleem.
Albanië heeft van alle Europese landen de laagste levensstandaard. Ongeveer 60% van de arbeidskrachten houdt zich bezig met de landbouw. De meerderheid van de rest van de bevolking is betrokken bij een vorm van industrie
De medische voorzieningen, met name buiten Tirana, laten te wensen over.

Ze hebben wel interessante flora en fauna,maar dat is m.i ook een van de weinige pluspunten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan wat jij onder een prettige vakantie vindt vallen.

Avontuurlijk rondreizen in Albanie zal wel lukken.

De hoofdstad Tirana en de westelijke kustgebieden zijn over het algemeen veilig te noemen. Op het gebied van de persoonlijke veiligheid zijn de omstandigheden in Albanië verbeterd, maar criminaliteit en corruptie blijven een groot probleem.

Er zijn ook heel veel boeiende dingen te zien.
Woest is het landschap en de vreemde mix van Christendom, Islam en de Grieks-orthodoxe kerk zijn nauwelijks te bevatten. Geheimzinnig en anders. In het zuiden gescheiden door het doodstille en één van de diepste meren van Europa: Ohrid. Het vestingplaatsje Ohrid staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van Unesco.

Zo'n acsi kampeerreis als in de bron genoemd, zou mij wel aanspreken.