ik wil op vakantie met vrienden maar ik ben dan de enige die 16 is dus ik moet boeken, wat moet ik doen als zij zich opeens terugtrekken ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Wij gaan via beachmasters en je moet 16 zijn om te kunnen boeken. Ook moet je op tijd boeken en een voorschot van 15 procent betalen, nu hebben zij echter het hele bedrag nog niet bij elkaar gespaard, maar ik wil wel graag op vakantie, wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (9)

Als je bang bent dat zij niet zouden betalen zou ik zeker een voorschot vragen van minstens de helft van de kosten. En zodra jij zelf het volledige bedrag moet betalen, zou ik hen hun gedeelte ook laten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan mag jij de kosten betalen samen met de jongens en meisjes die overgebleven zijn, en wel gaan.... linke soep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je 18 moet zijn om te boeken, anders moeten je ouders het doen.
als ze zich terugtrekken is degene die geboekt heeft de sigaar, die mag het bedrag ophoesten.
laat degene die meegaan het bedrag aan je betalen van tevoren en neem een goede annuleringsverzekering, dat voorkomt een hoop gedoe.
maar zoals ik al noemde, ik denk dat je te jong bent om zelf te boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maken goede afspraken met vriendinnen. En ook met de ouders van de vriendinnen. Plan het goed dat iedereen kan. En niet de ouders van vriendinnen dan net op vakantie gaan en zij/zij meemoet. Als het echt vriendinnen zijn zullen zij zich niet terugtrekken. En boek het met ze allen. Misschien wel op jou naam maar laat ze erbij zijn. Kunnen ze ook niet zeggen dat wil ik niet etc. Laat hen de site goed bekijken.
Fijne vakantie!
Ben ook 15 ga ook dit jaar met vriendinnen op vakantie, bij ons is het allemaal goed gegaan.
Iedereen heeft betaald etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zekere voor het onzekere nemen. Duidelijk stellen hoeveel en wanneer je het geld wilt hebben. Anders maak je soms kosten die je liever niet hebt. Dit is geen wantrouwen maar dit is secuur werken. Sterkte er mee.

Toegevoegd na 24 minuten:
Dan moet je je vrienden hun erewoord vragen, laten zeggen dat ze je echt alles zullen betalen. En ze verplichten eerlijk met jou om te gaan. Sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je kunt natuurlijk zeggen dat het voor jou teveel geld is om voor te schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schiet NOOIT geld voor, aan niemand! Al zijn het nog je beste vrienden, als er geld in het spel is kan die vriendschap ineens omslaan. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren en dan kun jij naar je centen fluiten.

Waarom wacht je niet gewoon met boeken tot iedereen het geld bij elkaar heeft? Jullie zijn nog jong, het is meteen een mooie les om te leren dat je geen geld uit kunt geven wat je nog niet hebt! Eerst sparen, dan vakantie... Vaak is het later nog goedkoper ook..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdboeker is verantwoordelijk voor de goedkeuring van de ouders/voogd van de overige reizigers in het geval deze minderjarig zijn.
Vraag dus de ouders van de minderjarigen of zij garant willen staan voor het hele bedrag. Willen ze dat niet dan is het risico voor jou als hoofdboeker wel erg groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei...let op. Als het over geld gaat, voelsprieten uit!
Je loopt risico als jij dit gaat betalen.

Jullie weten wat die reis gaat kosten. Laat iedereen die meegaat dat hele bedrag aan jou alvast betalen. Dan heb je dat binnen. Daar komt natuurlijk nog een bedrag bij van annuleren, administratie, luchthavenbelastig, reisverzekering. Dat zorgt weer voor extra onrust. Want misschien hebben sommigen van huis uit al een reisverzekering. Als er ellende komt van spullen weg of zoek of overboeking, dan ben jij de hoofdpersoon die erop aangesproken wordt. Ik denk dat je dat allemal niet gaat willen. En heeft iedereen een geldige ID/paspoort?

Beter is, met z'n allen naar het reisburo. Neem een volwassene mee. Daar boeken. En ieder gelijk het eigen deel van de rekening pinnen.

Als iemand dan niet gaat, dan moet hij/zij dat zelf bij het reisbureau in orde maken. Dan komen er kosten voor een nieuw reisformulier plus de afboeking bij het hotel en het vliegtuig/de bus.

Dus goed vooraf alles doorspreken, liefst met een ouder erbij. Goed die gids lezen of er in staat wat je wilt voor die vakantie. Kijk op google maps of het hotel niet bij een bouwplaats ligt of veel verder van zee dan staat vermeld. Lees reviews voordat je boekt. Zorg dat je op de hoogte bent van de formaliteiten op Schiphol of voor de reis. En spreek met jullie ouders door wat je moet doen ingeval van clamiteiten. Bereid je voor. En laat niet alle verantwoording op jouw schouders rusten!