Interessante geschiedenis.
Niet al te duur.
Weereens iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

voor de cultuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de straling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de hoofdstad van de Oekraïne en een van de oudste steden van Europa. Een prachtige stad aan de oever van de Dnjepr rivier. Er is veel te zien in deze stad die oude architectuur prima combineert met modernisering, en zich snel ontwikkelt als een Oost-Europese stad met allure. Enkele bezienswaardigheden:
- Pechersk Lavra (Holenklooster)
Op de Berestovheuvels ontstond vanaf de 11e eeuw een klooster dat vooral beroemd is om de gangen en holen onder de grond. Daar leefden monniken en werden gebedsdiensten gehouden. Honderden jaren werd het gangenstelsel ook gebruikt als begraafplaats.
- St. Sofia Kathedraal
Op het hoogtepunt van de macht van het Kievse Rijk bouwde prins Jaroslav de St. Sofia Kathedraal. Deze kerk is vooral beroemd om de schitterende fresco’s en mozaïeken, met zowel religieuze als wereldlijke voorstellingen.
- Gouden Poort
De Gouden Poort werd onder prins Jaroslav gebouwd en was een onneembare vesting. De Tataren veroverden Kiev via een andere poort en verwoestten vervolgens de Gouden Poort. In de 20e eeuw werd de poort geheel gerestaureerd, maar deskundigen twisten over de historische juistheid van de restauratie.
- Nationaal Historisch Museum
Om meer te begrijpen van de geschiedenis van Oekraïne is een bezoek aan het Nationaal Historisch Museum een must. Veel aandacht is er voor het hoogtepunt van het grote Kievse Rijk, in de 11e en 12e eeuw.
- Tsjernobylmuseum / Tsjernobyl
In 1986 vond de grootste kernramp uit de geschiedenis plaats in Tsjernobyl, ten noorden van Kiev. Er worden dagtrips georganiseerd naar het volkomen verlaten gebied, maar u kunt ook meer over de ramp te weten komen in het Tsjernobylmuseum, in de wijk Podol
Amadea
13 jaar geleden
Ben het met Amadea eens; prachtige stad!
Wel een ernstige waarschuwing; Koop je veiligheid af bij de juiste personen.
Kiev is keiduur en gevaarlijk, daar de lokale mafia eigenlijk alles in handen heeft!