Waarom gaan reizen naar Indonesië meestal alleen naar Java, Bali en Lombok, terwijl er duizenden andere eilanden zijn in dat land?

Bijvoorbeeld de Molukken, die alleen al bestaan uit zo'n 1000 eilanden of meer. Of Sulawesi, Soenda, Soembawa, Flores. En noem ze maar op. Java is al zo vol. En ook vol met auto's enz.

13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Niemand houdt je tegen, ik ben er ook geweest, en ik ken nog meer mensen. Hotels zijn vrijwel overal en zo niet is er altijd iets te regelen met de plaatselijke bevolking

De georganiseerde reizen gaan naar de meer populaire bestemmingen (GELUKKIG) omdat iedereen de eerste keer naar een land wel de bekende sites wil zien.

Voor de wat minder bekende plekken lopen ze een groter risico dat ze de reis niet vol krijgen. De wat avontuurlijkere organisaties hebben trouwens WEL andere reizen, omdat we altijd zelf gaan kom ik er even zo snel niet op maar als de namen me te binnen schieten zet ik ze er nog wel bij
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De infrfastructuur moet er zijn (Hotels ed) alsmede de wens om er heen te gaan. Daarna krijg je het probleem van tal: Op bali is een toerisme industrie waar taal geen probleem is. Op Soenda wordt dat een heel ander vehaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat op Sumatra, Java en Bali het meest te zien is. De fijnproevers gaan ook naar de andere eilanden. Ik ben zelf zo'n 12 jaar geleden op Sumba geweest. Daar kwamen toen op jaarbasis zo'n 350 bezoekers uit het buitenland. Daar meegemaakt dat men bang was voor de witte mensen (omdat het een soort geesten zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn over het algemeen georganiseerde reizen. Er zijn afspraken met hotels en vervoerders gemaak. Je kan erg makkelijk een individuele reis maken naar een van de andere eilanden. Al zal de communicatie niet altijd even geweldig zijn. zoals telefoon en internet.
Desalniettemin zeker het proberen waard. Wij zijn zelf vervente Indonesie gangers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eilanden zoals Java, Bali en Lombok zijn het meest toeristisch. Vanzelfsprekend gaan daarom ook de meeste reizen daarheen.